• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

På väg mot kronofogden, frågetecken.

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Det beslutas om löneutmätning i början av veckan skulle jag tro. Beror på lönekontoret på ditt jobb om det verkställs denna månad.
Är deadline idag så har någon suttit och handlagt dig på övertid..

Ja det blir på håret. Hur snabb posten och ditt lönekontot är.
Om du inte uppger några uppgifter kommer kfm räkna åt dig, vilket i de flesta fall blir sämre för dig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Ja det blir på håret. Hur snabb posten och ditt lönekontot är.
Om du inte uppger några uppgifter kommer kfm räkna åt dig, vilket i de flesta fall blir sämre för dig.
Jag tänker eftersom bara 6000kr skulden hinner utmätas denna månad då jag kanske har chansen att behålla det den 27de om jag inte uppger uppgifterna idag?
När det blir utslag på de övriga skulderna i början av nästa månad får man inte då samma brev om att redovisa uppgifterna? Då rättas väl det till? Eller går dem efter de som de räknade på första skulden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Du menar ifall jag inte lämnar in uppgifterna idag så blir det ändå löneutmätning denna månad?
Jag fick brev på kivra den 1 oktober och hade 2 veckor på mig att lämna in uppgifterna. Så idag är deadline att lämna uppgifterna.
Japp.
Skulle man vänta på svar på alla skulle nästan ingen ha löneutmätning
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Japp.
Skulle man vänta på svar på alla skulle nästan ingen ha löneutmätning
Menade mer om det kommer ta längre tid när KFM beräknar det själv. Alltså köpa tid så att man behåller månadens lön. Klart att det kommer bli löneutmätning till slut.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 325
Mottagna reaktioner
1 359
Poäng
997
Menade mer om det kommer ta längre tid när KFM beräknar det själv. Alltså köpa tid så att man behåller månadens lön. Klart att det kommer bli löneutmätning till slut.
Tar inte längre tid. Det är postgång och ditt lönekontor som kan rädda dig denna månad.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Menade mer om det kommer ta längre tid när KFM beräknar det själv. Alltså köpa tid så att man behåller månadens lön. Klart att det kommer bli löneutmätning till slut.
Nej nej, går möjligen lite snabbare, kan spara några sekunder.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
302
Poäng
447
Japp.
Skulle man vänta på svar på alla skulle nästan ingen ha löneutmätning
KFM har räknat ut utmätningsbart belopp/ d arbetsgivaren ska betala in på 100% lön fast jag bara jobbar 75%… Jag angav min grundlön (som är den jag har enl anställningsunderlaget, 100%) men KFM har inte ”räknat bort” 25%…Nu måste jag krångla för att få d korrigerat- räcker d m att maila dem? Vi pratar om en felräkning på 5500kr…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
KFM har räknat ut utmätningsbart belopp/ d arbetsgivaren ska betala in på 100% lön fast jag bara jobbar 75%… Jag angav min grundlön (som är den jag har enl anställningsunderlaget, 100%) men KFM har inte ”räknat bort” 25%…Nu måste jag krångla för att få d korrigerat- räcker d m att maila dem? Vi pratar om en felräkning på 5500kr…
Är du sambo eller ensamstående?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp