• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Om 3000 kr på mitt konto står det att lånet är under granskning men på mailen är jag önskad välkommen och det har kommit betalningsuppgifter på lånet, bet dock ej om jag är godkänd än då det inte står något om aktivt lån hos savelend än. Hoppas kan man ju göra iaf.

Hej,

Nu kan jag inte uttala mig om enskilda fall, men vi har noterat att statusen inte har uppdaterats för vissa som har beviljats ett lån och vårt utvecklingsteam arbetar med det just nu (ja trots att kl är 23:19).

Förhoppningsvis är det åtgärdat under morgondagen. Om ni är osäkra så kontakta vår kundtjänst så kan de ge definitivt besked. Om vår kundtjänst bekräftar att lånet är beviljat så stämmer det och ert lån kommer att betalas ut till ert konto inom kort.

Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Att ha och göra med, blev beviljad 3000 kr kostnadsfritt i 14 dagar och tillkommande ränta utöver dessa 14 dagar, super trevlig på ktj även om man inte visste hur länge de har öppet, bör nog gå att fixa. Supernöjd iaf

/Johan

Hej,

Vad kul att du är nöjd. Var nog en kollega som får ta åt sig äran där dock då jag inte har suttit vid telefonen idag!

Våra öppettider för kundtjänsten är vardagar 10-16, men vår telefonväxel verkar inte ha förstått det ännu så jag tror att folk kan ha fått svar utanför de tiderna idag.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej ! Sökte ett lån på savelend, men fick sedan ett mail om jag var välkommen som sparare för att sedan få en faktura i ett annat mail . Var det så för er med när ni lånade, är helt säkert att jag var inne på "låna" fliken och fick en verifikationskod.

Hej Xavi!

Detta har jag hört från några personer idag och vi håller på att reda ut vad som har gått fel. I dessa fall har personerna hos oss blivit korrekt registrerade som Lånare, men fått fel välkomstmeddelande. Vi arbetar på att åtgärda detta så fort som möjligt!

Om du eller någon annan stöter på något liknande och undrar över något så kontakta vår kundtjänst så kontrollerar vi att allt är som det ska för er.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid: vardagar 10-16)
[email protected]
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vi har idag tyvärr uttryckt oss lite klumpigt i vår kundtjänst och "begärt" dessa uppgifter. Det vi egentligen menade och borde ha gjort från början var att be om de två viktigaste delarna, vilket är identitetshandling och en räkning för att verifiera adressen (behöver INTE vara telefonräkning. Elräkning eller kontoutdrag där adressen syns skulle också duga).


Med vänlig hälsning
Per

[email protected]


det ju ända VD och ägare som besvarat dessa mejl Ludwig Pettersson står på mejlet så han jobbar i kundtjänst och har ju uttryckt lite klumpigt, hur många medarbetare har ni "per"?
har ett känsla att ni vill gärna se ut ganska seriöst och rätt stort bolag typ som Vivus eller några till men är det inte så VD driver det hela hemifrån på fritiden en 22åring kille ni har inte ens ett kontor och ludwig bostad adress som bolagsadress,


SNÄLLA FOLK SOM SÖKER SIG HÄR INTE HAR REDAN MÅNGA SVÅRA EKONOMISKA PROBLEM, DE BEDRIVER INTE BARA TIDEN HÄR INNE , SÅ VAR ÄRLIGT PÅ SAK, MAN SPARKAR INTE PÅ EN SOM REDAN LIGGER NER, KLART IDEN ÄR NI SKA KÄNNA PENGAR MEN PÅ VILKET PRIS .
 

forummarna

Kunnig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
28 Maj 2012
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
20
Poäng
102
det ju ända VD och ägare som besvarat dessa mejl Ludwig Pettersson står på mejlet så han jobbar i kundtjänst och har ju uttryckt lite klumpigt, hur många medarbetare har ni "per"?
har ett känsla att ni vill gärna se ut ganska seriöst och rätt stort bolag typ som Vivus eller några till men är det inte så VD driver det hela hemifrån på fritiden en 22åring kille ni har inte ens ett kontor och ludwig bostad adress som bolagsadress,


SNÄLLA FOLK SOM SÖKER SIG HÄR INTE HAR REDAN MÅNGA SVÅRA EKONOMISKA PROBLEM, DE BEDRIVER INTE BARA TIDEN HÄR INNE , SÅ VAR ÄRLIGT PÅ SAK, MAN SPARKAR INTE PÅ EN SOM REDAN LIGGER NER, KLART IDEN ÄR NI SKA KÄNNA PENGAR MEN PÅ VILKET PRIS .



Jag håller med! Ett jävla skitföretag som ger sken av att vara seriösa. De kunde åtminstone ha en fungerande sida till att börja med.
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Har ni tillstånd från Finansinspektion att bedriva inlåning?

Hej lånarn,

Vi bedriver ej inlåning i den bemärkelsen. Vi är registrerade som finansiellt institut hos Finansinspektionen.

Skickas faktura enbart per mail?

Ja, det stämmer.

det ju ända VD och ägare som besvarat dessa mejl Ludwig Pettersson står på mejlet så han jobbar i kundtjänst och har ju uttryckt lite klumpigt, hur många medarbetare har ni "per"?
har ett känsla att ni vill gärna se ut ganska seriöst och rätt stort bolag typ som Vivus eller några till men är det inte så VD driver det hela hemifrån på fritiden en 22åring kille ni har inte ens ett kontor och ludwig bostad adress som bolagsadress,


SNÄLLA FOLK SOM SÖKER SIG HÄR INTE HAR REDAN MÅNGA SVÅRA EKONOMISKA PROBLEM, DE BEDRIVER INTE BARA TIDEN HÄR INNE , SÅ VAR ÄRLIGT PÅ SAK, MAN SPARKAR INTE PÅ EN SOM REDAN LIGGER NER, KLART IDEN ÄR NI SKA KÄNNA PENGAR MEN PÅ VILKET PRIS .

Tack för att du tar dig tid och lämnar din åsikt. Vi är, som nämnts i denna tråd, nystartade. Bolagsadressen stämmer därför inte och skall ändras till vår kontorsadress vilken är Muréngatan 1, 802 51 Gävle. Vi är i dagsläget ett litet, men väldigt serviceinriktat team som jobbar för att besvara era frågor så fort som möjligt.

Jag håller med! Ett jävla skitföretag som ger sken av att vara seriösa. De kunde åtminstone ha en fungerande sida till att börja med.

Tack för din kommentar! Vi är väl medvetna om att allt tekniskt inte fungerar till fullo i dagsläget. Detta är givetvis högsta prioritet och vi tar gärna emot kommentarer och synpunkter på vad som fungerar mindre bra, eller inte alls i dagsläget.

Funkar bra för mig. Snabb service också. Förstår inte varför ni är upprörda?

Kul att du är nöjd hjultomten!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
det kommer och går många bolag på denna forum svaret på den frågan kommer om 2månader
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Hur vore det om ni "savelend" svarade på ansökningar och mail istället för att hänga här??
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp