• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ansökte

Om 3000 kr på mitt konto står det att lånet är under granskning men på mailen är jag önskad välkommen och det har kommit betalningsuppgifter på lånet, bet dock ej om jag är godkänd än då det inte står något om aktivt lån hos savelend än. Hoppas kan man ju göra iaf.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Mycket bra

Att ha och göra med, blev beviljad 3000 kr kostnadsfritt i 14 dagar och tillkommande ränta utöver dessa 14 dagar, super trevlig på ktj även om man inte visste hur länge de har öppet, bör nog gå att fixa. Supernöjd iaf

/Johan
 

fiore84

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
13 Juni 2012
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
64
Poäng
207
Ni som sökt och fått beviljat. Har ni fått skickat in kopia på id, en faktura och på anställningsbevis med telefonnummer till arbetsgivare?
 

xavi

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
1 Juni 2012
Meddelanden
229
Mottagna reaktioner
17
Poäng
72
Hej ! Sökte ett lån på savelend, men fick sedan ett mail om jag var välkommen som sparare för att sedan få en faktura i ett annat mail . Var det så för er med när ni lånade, är helt säkert att jag var inne på "låna" fliken och fick en verifikationskod.
 

lånarn

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
28 Juli 2013
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
23
Poäng
112
Har ni tillstånd från Finansinspektion att bedriva inlåning?
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
ringer de upp eller har de e-leg? finns inget värre än de som ringer upp.

Hej,

Vi hade från början planerat att ha e-legitimation. Tyvärr tillät inte utgivarna av BankID oss att använda deras tjänst enligt nuvarande regler.

Vi har möjligheten att ringa och kontrollera din identitet via telefonen, men har hittills aldrig gjort det utan tyckt att den information vi fått (ibland genom komplettering av bl.a. inskickad ID-handling) har varit tillräcklig för att vi ska veta vem det är som lånar enligt de regler som Finansinspektionen ställer.

Detta kan självklart vara något som ändras i framtiden. Vi hoppas kunna få tillgång till e-legitimation i ett första steg. Om det innan dess visar sig vara problem med att bevisa identiteten på våra Lånare kan vi dock välja att utöka våra stickkontroller via telefon för att skydda våra Sparare vars kapital vi lånar ut.

Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid vardagar 10-16)
[email protected]
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Nej, de har inga E-leg
du måste ha reg-mobilabnomang, vilket jag hade fast med hemligt nr, då ville de att jag skulle skicka eller mejla de kopia på

1. ID-kort eller pass
2. Räkning som inte är äldre än 3 månader. (Hos telefonbolaget antar jag)
3. Anställningsbevis med telefonnummer till din arbetsgivare

lån på 3000kr

Hej Nick och ni andra som har haft frågor om just detta.

Vi har idag tyvärr uttryckt oss lite klumpigt i vår kundtjänst och "begärt" dessa uppgifter. Det vi egentligen menade och borde ha gjort från början var att be om de två viktigaste delarna, vilket är identitetshandling och en räkning för att verifiera adressen (behöver INTE vara telefonräkning. Elräkning eller kontoutdrag där adressen syns skulle också duga).

Dessutom är det alltid bra i de fall du som Lånare är ute efter en manuell granskning om andra uppgifter bifogas som stödjer det faktum att du har fått en förbättrad ekonomi. Ett bra sådant exempel är anställningsbevis eller lönebesked.

Vi kommer aldrig att ringa någon arbetsgivare utan ert skriftliga medgivande, men det kan användas för att ytterligare förbättra er situation och därmed öka chansen för ett positivt besked efter den manuella granskningen.

Ett exempel kan vara om du vet att du har en låg taxerad inkomst föregående år, men nyligen har fått ett nytt jobb med en bra och stabil inkomst.

Har ni ytterligare frågor som rör enskilda fall är det bara kontakta vår kundtjänst. Allmänna frågor ska jag försöka fortsätta att besvara här så snabbt som möjligt.

Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38 (telefontid vardagar 10-16)
[email protected]
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp