• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
Nätbolaget kan slå ifrån. Då spelar det ingen roll vilket elbolag du har..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
Det brukar vara en huvudleverantör och den kan man inte komma ifrån även om man väljer ett annat bolag.
 

Mia73

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
5 Augusti 2022
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
65
Poäng
187
Man betalar alltid nätavgifter till nätägaren i området, vem man väljer sin elhandel från är upp till var och en. Jag ska inte avslöja min arbetsgivare, men det kan vara ett stort statligt elbolag... :facejoy:
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Man betalar alltid nätavgifter till nätägaren i området, vem man väljer sin elhandel från är upp till var och en. Jag ska inte avslöja min arbetsgivare, men det kan vara ett stort statligt elbolag... :facejoy:
Som en vanligt förekommande vätska som färdas nedåt...?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Har du sökt bostadsbidrag nu då?
Jag gjorde det på sekunden i måndags när jag insåg att det inte fanns på kontot. Men även om all info är oförändrad tar handläggning 3-4 veckor och utbetalning sker aldrig tidigare än den 27:e. Fantastiska system vi har i detta landet.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Har inte tid att läsa igenom tråden, och det kanske redan varit på tal — Men om du känner någon som är villig att hjälpa dig så kan den personen skaffa ett nytt elavtal på din adress tills dess att allting löst sig.

Hjälpte precis en kille och hans mamma med precis detta för lite sen.
Fungerar alltså detta?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
Inte alls dum fråga. Det är snarare sånt här jag gärna ser diskuteras. Vad jag vet kan elnätet aldrig förändras eftersom Göteborgs Energi ”äger” min del av stan. Däremot elhandel kan jag byta.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Man betalar alltid nätavgifter till nätägaren i området, vem man väljer sin elhandel från är upp till var och en. Jag ska inte avslöja min arbetsgivare, men det kan vara ett stort statligt elbolag... :facejoy:
Inte för att vara sån men kan du inte komma med lite konkreta tips då? Någon här har ju tex hjälpt en person med liknande problem genom att stå på ett nytt elavtal.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp