• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Du tar alltså upp ett endaste exempel. Skulle tippa att många länder kan klassas som världens bästa land då. Testa att hamna i nöd här. Alltså på riktigt och hör av dig sen.
Med tanke på den sociala mobilitet det innebär skulle jag säga att det smäller väldigt högt.

Att få bidrag för sin bostadskostnad är inte heller speciellt vanligt om du tittar globalt.

Man kan vända på det, din situation handlar om en individ, högre studier och ett socialt skyddsnät gäller för alla medborgare och dessutom en herrans massa fler inom rikets gränser.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Med tanke på den sociala mobilitet det innebär skulle jag säga att det smäller väldigt högt.

Att få bidrag för sin bostadskostnad är inte heller speciellt vanligt om du tittar globalt.

Man kan vända på det, din situation handlar om en individ, högre studier och ett socialt skyddsnät gäller för alla medborgare och dessutom en herrans massa fler inom rikets gränser.
Fast det gäller på papper. När det sedan skall tillämpas på riktigt, det är då det går åt helvete. För systemet är otroligt trasigt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag gjorde det på sekunden i måndags när jag insåg att det inte fanns på kontot. Men även om all info är oförändrad tar handläggning 3-4 veckor och utbetalning sker aldrig tidigare än den 27:e. Fantastiska system vi har i detta landet.
Utbetalningen för denna månad görs direkt vid beslutet juni kommer 27e
 

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Det går inte alls. Min mat är helt förstörd nu så bara att slänga allt.

Och tydligen är kostnaden nu ännu högre än vad jag fick höra igår. Sverige. Världens bästa land. Om du inte bor här då.
Det var ett jävla gnäll. Är det inte Sverige det är fel på så är det FK, är det inte FK är det ditt energibolag. Alla andra gör fel utom du.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Det är Soc som gäller, dom har skyldigheter eftersom du har barn. Jag fick T.OM brev från Soc när min el höll på att stängas av.

jag ringde själv el-bolaget och jag fick betala in ett delbelopp typ 3-4000 och så satte dom igång det igen.
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Det var ett jävla gnäll. Är det inte Sverige det är fel på så är det FK, är det inte FK är det ditt energibolag. Alla andra gör fel utom du.
Just det här med att ha barn och slarva med sådant grundläggande som elen. Tragisk sitauaion, minst sagt, men svårt att hitta någon annan syndabock än den som låter bli att betala sin el.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Har du pratat med socialen den här gången? Jag skulle tro att dina chanser att få hjälp skulle öka om du är villig att ansöka om en god man, eller vad det heter, någon som ansvarar för din ekonomi. För även om det beror på psykisk sjukdom så verkar det ju upprepa sig med dessa problem. Det är inte värt det. Bättre då att be om hjälp och på så sätt skydda sig från framtida liknande situationer, och skydda barnen. Hoppas du får hjälp!
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Utbetalningen för denna månad görs direkt vid beslutet juni kommer 27e
Lite svårt att utläsa vad du skriver. Men även om beslutet kommer idag så får jag utbetalningen den 27:e Juni. Och isåfall dubbelt. Exakt så var det första gången jag ansökte också.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp