• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Har du pratat med socialen den här gången? Jag skulle tro att dina chanser att få hjälp skulle öka om du är villig att ansöka om en god man, eller vad det heter, någon som ansvarar för din ekonomi. För även om det beror på psykisk sjukdom så verkar det ju upprepa sig med dessa problem. Det är inte värt det. Bättre då att be om hjälp och på så sätt skydda sig från framtida liknande situationer, och skydda barnen. Hoppas du får hjälp!
Ja!
I övrigt har det inget med min elskuld att göra. Jag är inte intresserad av något annat. Tack
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Du tar alltså upp ett endaste exempel. Skulle tippa att många länder kan klassas som världens bästa land då. Testa att hamna i nöd här. Alltså på riktigt och hör av dig sen.
Hur blev du delgiven? Spikning?
Detta är ju det intressanta för på när du skriver på delgivningen så står det väl tydligt du har 21 dagar på dig på pricken att reglera innan frånkopplingen.
Du kan inte klandra systemet även om det suger att bli frånkopplad och krävd på deposition. Du har ändå trots allt fått lång tid på dig..
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 324
Mottagna reaktioner
1 823
Poäng
1 247
Har du pratat med socialen den här gången? Jag skulle tro att dina chanser att få hjälp skulle öka om du är villig att ansöka om en god man, eller vad det heter, någon som ansvarar för din ekonomi. För även om det beror på psykisk sjukdom så verkar det ju upprepa sig med dessa problem. Det är inte värt det. Bättre då att be om hjälp och på så sätt skydda sig från framtida liknande situationer, och skydda barnen. Hoppas du får hjälp!
Personen vill uppenbarligen inte ha hjälp. Detta är varken första eller sista gången hen kommer att hamna i liknande situationer.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Just det här med att ha barn och slarva med sådant grundläggande som elen. Tragisk sitauaion, minst sagt, men svårt att hitta någon annan syndabock än den som låter bli att betala sin el.
Återigen! Jag betackat mig såna här svar. Hitta en annan tråd att spela präktig.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Hur blev du delgiven? Spikning?
Detta är ju det intressanta för på när du skriver på delgivningen så står det väl tydligt du har 21 dagar på dig på pricken att reglera innan frånkopplingen.
Du kan inte klandra systemet även om det suger att bli frånkopplad och krävd på deposition. Du har ändå trots allt fått lång tid på dig..
Ytterligare en i raden som inte läser. Är det nån fredagsunderhållning att bara gå in och skriva nåt ballt. Vad tror du? Att jag levt loppan och köpt champagne för pengarna? Att pengarna flödat och jag skitit i allt?
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Har du fått brev av socialen att hör av dig om du behöver hjälp?
Eftersom att elen stängdes av och du har barn har du fått någon oroaanmälan eller liknande pga det ? Undrar för vi fick ett brev en gång när vi va sena att hör av oss om hjälp behövs men vi betalade innan elen stängdes av
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Har du fått brev av socialen att hör av dig om du behöver hjälp?
Eftersom att elen stängdes av och du har barn har du fått någon oroaanmälan eller liknande pga det ? Undrar för vi fick ett brev en gång när vi va sena att hör av oss om hjälp behövs men vi betalade innan elen stängdes av
Man hör av sig. Och skickar in en massa kontoutdrag för 3 månader tillbaka i tiden. Har jag dock fått ut mer 30000 på de 3 månader så får man avslag. Oavsett om man har andra utgifter. Jag kan det utan och innan men enligt alla här kastas det pengar på en.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad sa socialtjänsten om akutstöd för den avstängda elen hos en barnfamilj?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Lite svårt att utläsa vad du skriver. Men även om beslutet kommer idag så får jag utbetalningen den 27:e Juni. Och isåfall dubbelt. Exakt så var det första gången jag ansökte också.
Nej om beslutet görs idag kommer utbetalning om typ en vecka.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp