• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu behöver jag hela forumets hjälp! AKUT! (Elen stängs av)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Elgrill på balkongen? Undrar om det skulle funka att ställa en kastrull på den och koka pasta etc.
Mycket man har i kylen är sånt som inte ska tillagas men ändå hållas kallt, det var min tanke med badkaret :)
Elgrill...?
 

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Har du bra kontakt med någon granne kanske du kan få låna lite ström av dem till kyl/frys genom att dra en skarvkabel från deras eluttag in i din lägenhet via något fönster eller balkongdörren förslagsvis. Alternativt kolla om det finns något eluttag i ett allmänt utrymme du kan låna ström från.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 077
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Har du bra kontakt med någon granne kanske du kan få låna lite ström av dem till kyl/frys genom att dra en skarvkabel från deras eluttag in i din lägenhet via något fönster eller balkongdörren förslagsvis. Alternativt kolla om det finns något eluttag i ett allmänt utrymme du kan låna ström från.
Det där sista ska man inte försöka sig på:
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du sökt bostadsbidrag nu då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har du bra kontakt med någon granne kanske du kan få låna lite ström av dem till kyl/frys genom att dra en skarvkabel från deras eluttag in i din lägenhet via något fönster eller balkongdörren förslagsvis. Alternativt kolla om det finns något eluttag i ett allmänt utrymme du kan låna ström från.
Dumt att uppmana till brott.
 

Sajsan121212

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Har inte tid att läsa igenom tråden, och det kanske redan varit på tal — Men om du känner någon som är villig att hjälpa dig så kan den personen skaffa ett nytt elavtal på din adress tills dess att allting löst sig.

Hjälpte precis en kille och hans mamma med precis detta för lite sen.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Har nog aldrig hört talas om att en hyresgäst blivit påkommen med att använda för mycket vatten, men nån gång ska väl vara den första :)
Jodå i hyreshuset där jag bor, är det så, de installerade t o m vattenmätare för varje lägenhet, innan hade vi gemensam, och vår uppgång förbrukade så mycket att hyresvärden trodde att någon brände sprit eller odlade något olagligt. Misstanken riktades mot en lägenhet ovanpå min och de var här flera gånger för att smygkolla om jag hade några indikationer på vad som pågick. Men till slut föll halva taket ner i hallen hos mig p g a en vattenläcka, det var helt enkelt ett rör som stått en längre tid och sprutat ut vatten utan att varken jag och grannen i den aktuella lägenheten märkt det, kan säga att det blev ganska omfattande reparationer.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jodå i hyreshuset där jag bor, är det så, de installerade t o m vattenmätare för varje lägenhet, innan hade vi gemensam, och vår uppgång förbrukade så mycket att hyresvärden trodde att någon brände sprit eller odlade något olagligt. Misstanken riktades mot en lägenhet ovanpå min och de var här flera gånger för att smygkolla om jag hade några indikationer på vad som pågick. Men till slut föll halva taket ner i hallen hos mig p g a en vattenläcka, det var helt enkelt ett rör som stått en längre tid och sprutat ut vatten utan att varken jag och grannen i den aktuella lägenheten märkt det, kan säga att det blev ganska omfattande reparationer.
Gevalia
När du får oväntat besök...
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Dum fråga kanske men går det inte att teckna nytt elavtal om det befintliga sagts upp? Elbolagen ser väl inte om du har förfallna betalningar? Eller är jag galet dum nu?:facejoy:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp