• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag har hittills gjort en bra resa känner jag. Inga lån eller krediter. Däremot några dumma betalningsanmärkningar, antar att det är dom som förstört mitt betyg ordentligt? Inga lån eller krediter och lön på 350k, men typ 10 betalningsanmärkningar och några FF. Dessa börjar bli gamla och försvinner nog snart.

Gått från 50 i betyg till idag 12.8. Resan fortsätter!

Var kan man få en bra sammanställning på ens betalningsanmärkningar och ff för att se när dom försvinner?
antingen på din senaste upplysning, finns i Kivra, eller så får du prenumerera på kreditkollen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Sänkte min inkomst med drygt 10% från 2019, utökat skuldbördan med ett blanco på 210’ för nån månad sen (varav jag har nollat krediter på 69’) och har med dessa nya förutsättningar fått sänkt kreditbetyg från ca 5 till 1,2. Var helt säker på att det skulle gå upp..
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Sänkte min inkomst med drygt 10% från 2019, utökat skuldbördan med ett blanco på 210’ för nån månad sen (varav jag har nollat krediter på 69’) och har med dessa nya förutsättningar fått sänkt kreditbetyg från ca 5 till 1,2. Var helt säker på att det skulle gå

Sänkte min inkomst med drygt 10% från 2019, utökat skuldbördan med ett blanco på 210’ för nån månad sen (varav jag har nollat krediter på 69’) och har med dessa nya förutsättningar fått sänkt kreditbetyg från ca 5 till 1,2. Var helt säker på att det skulle gå upp..
Krediter som är utnyttjade försämrar betyget kraftigt. Blancolån har inte så stor påverkan. Jag har 0,49 i betyg trots blankolån på dubbla min inkomst.
 

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
229
Poäng
407
Är det inte ganska tragiskt när man läser hur verkligheten ser ut?
Varje negativ källa för privatpersonen uppdateras många gånger per vecka.
Medans varje sak som är positiv för privatpersonen är väldigt sällan.

Detta i kombination med att vi är ungefär det enda land i västvärlden där skuldsatta människor är i juridisk mening sedda som värre än mördare.
I Sverige så kommer kronofogden hellre driva in skulder till organiserad brottslighet(Baltiska och övriga Öst-Europeiska ligor som ligger bakom en stor del av våra snabblåns-företag) eller bedragare (Som exempel, se tråden om Ars Enterprise), än att försöka hjälpa medborgare.
(Inget illa menat @Lasseman , du gör ju bara vad du blir tillsagd).
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det inte ganska tragiskt när man läser hur verkligheten ser ut?
Varje negativ källa för privatpersonen uppdateras många gånger per vecka.
Medans varje sak som är positiv för privatpersonen är väldigt sällan.

Detta i kombination med att vi är ungefär det enda land i västvärlden där skuldsatta människor är i juridisk mening sedda som värre än mördare.
I Sverige så kommer kronofogden hellre driva in skulder till organiserad brottslighet(Baltiska och övriga Öst-Europeiska ligor som ligger bakom en stor del av våra snabblåns-företag) eller bedragare (Som exempel, se tråden om Ars Enterprise), än att försöka hjälpa medborgare.
(Inget illa menat @Lasseman , du gör ju bara vad du blir tillsagd).

Förfrågningar som fyller år försvinner ju lika fort som nya Förfrågningar registreras, det är väl ändå inte så dåligt?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Tjena,
Går i tankarna på att ansöka om ett samlingslån, vilket börjar bli akut. Har fyra förfrågningar, varav en försvinner den 24/7. Har riskprognos 6,37 hos UC. Tror ni att det kommer ske någon större förändring med min riskprognos om jag väntar ut förfrågningen den 24/7?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Tjena,
Går i tankarna på att ansöka om ett samlingslån, vilket börjar bli akut. Har fyra förfrågningar, varav en försvinner den 24/7. Har riskprognos 6,37 hos UC. Tror ni att det kommer ske någon större förändring med min riskprognos om jag väntar ut förfrågningen den 24/7?
Tror du kommer få en förbättring värd att vänta på eftersom du bara har fyra ff kvar. Vänta om du kan. Gissar på 5,9 i nytt betyg.
 
Senast ändrad:

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
525
Mottagna reaktioner
415
Poäng
527
Min uc hoppa ner ca 2% när jag gick från 4 till 3ff
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Kan någon kunnig och bergsäker besvara detta lite snabbt:

Har 0,5% i riskprognos i dagsläget och inga lån/krediter. Skall ansöka 30 augusti och borde jag därför ansöka om Collector betalkoll idag och ha minimalt utnyttjande eller kommer det inte spela någon roll i antal bud när jag väl ansöker?

Vill absolut inte att riskprognosen går upp, men det skall den inte göra vid ansökan om Collector betalkoll.

Vore tacksam för snabbt svar!
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Minimalt utnyttjande av vad? Du har ju inga lån/krediter
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp