• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Jo jag förstår men i mitt fall är det tvärtom, betyget har förbättrats avsevärt fr 33 till 5 trots 2 nya blanco som dykt upp på uc. Det är det jag tycker jag konstigt. Visst, 2-3 ff har försvunnit men min skuldbörda totalt har ökat.
Blanco är inte lika dåligt som kreditkort/krediter
Jag hade bättre betyg då jag var lite överbelånad med blanco än då jag hade flera olika maxade kreditkort (som inte var över min inkomst då)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Skuldbörda påverkar inte mkt men nyttjandegrad på totalen krediter påverkar jättemycket. När din Ikea-kredit dök upp så sjunk din nyttjandegrad på totalen krediter väldigt mkt vilket var mycket positivt. Jag tolkar det som att exvis en maxad 5000kr enda kredit kan vara förödande för betyget.
Tack för förklaringen :) då tror jag att mitt betyg kommer hoppa upp till 25-30 när ikea skulden uppdateras till 13 000/15 000 kr
Spelar egentligen inte så stor roll just nu för min del för jag ska inte söka lån förrän i juli månad 2020. Men jag blev förvånad över att betyget gick ner så pass mkt. Vi får se vid nästa uppdatering. Upp som en sol, ner som en pannkaka :D
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Blanco är inte lika dåligt som kreditkort/krediter
Jag hade bättre betyg då jag var lite överbelånad med blanco än då jag hade flera olika maxade kreditkort (som inte var över min inkomst då)
Attans att jag skaffade det här ikea kortet, det är gemensamt med min sambo men det hade varit bättre om bara han stod på ikea kontot/kortet. Men nu får det vara. men ärligt talat trodde jag inte att det skulle synas på uc.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Riktigt härligt att betyget gick upp igen till 66.7%. Inga nya krediter. Försvunnit ca 55k från uc.
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
En kredit till blev avslutad men betyget kvar på 11,6..
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Jag hade avslutat mitt kreditkort. UC hopade nu upp från 4,2 till 7,7.
 

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Gick från 2,0 till 0,8. Pga mindre skuld på kortkrediterna.
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Hur lång tid efter att det studsat upp efter att man avslutat ett kreditkort börjar det sjunka tillbaka?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp