• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Miji

Gäst
Poäng: 0
Japp uppdaterat, ner från 0,4 till 0,2 då jag skaffade ett amexkort med kredit. Så nära målet nu efter 5 års gnetande!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag gjorde en stor extra amortering den 2:a oktober (dvs denna månad) på ett Santanderlån och ändå kom den amorteringen med på denna månads UC-uppdatering. Så det verkar, inte vara ”heligt” för bankerna att endast rapportera in det exakta saldot per exakt den sista i månaden. Dvs några dagar in på den nya månaden kan slinka med i rapporteringen för några banker.

När det dock gäller krediter så kanske bankerna är mer noggranna?
 
M

Mucked

Gäst
Poäng: 0
Betalat ner synliga blanco från 336 000 till 105 000. Avslutade även 1st kredit som legat outnyttjad. Ca 25000 utrymme på denna.

Betyget steg från 0.5 till 1.0
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Betalat ner synliga blanco från 336 000 till 105 000. Avslutade även 1st kredit som legat outnyttjad. Ca 25000 utrymme på denna.

Betyget steg från 0.5 till 1.0

Det är nog för att ni outnyttjade (buffert) kredit försvann...
 

salamandern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Mars 2018
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Mitt betyg gick från 0,34 till 0,43 och det enda som ändrats vad jag kan se är att jag gjort den vanliga avbetalningen på mitt blancolån. Min enda kredit är fortfarande outnyttjad och ingen upplysning har tagits.
Något annat som kan ha påverkat?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Mitt betyg gick från 0,34 till 0,43 och det enda som ändrats vad jag kan se är att jag gjort den vanliga avbetalningen på mitt blancolån. Min enda kredit är fortfarande outnyttjad och ingen upplysning har tagits.
Något annat som kan ha påverkat?

Uc-mätaren är ett mysterium. Är säkert pga du har lån och krediter på uc.

vi alla bör nog vara skuldfria och inte ha några förfrågningar för att vara säkra på att ha 0,1 i betyg.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Mitt betyg gick från 0,34 till 0,43 och det enda som ändrats vad jag kan se är att jag gjort den vanliga avbetalningen på mitt blancolån. Min enda kredit är fortfarande outnyttjad och ingen upplysning har tagits.
Något annat som kan ha påverkat?
Jag undrar... det sägs att man jämförs med andra i samma åldersgrupp typ att man är indelade i ”fack”?
Om det då försvinner eller tillkommer x antal personer i detta ”fack”, påverkas övrigas betyg då tror ni? :eek:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp