• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Uppdaterat. Sjönk från 58% till 46%.
Ett kreditkort nollat (det andra kreditkortet övertrasserat, min inbetalning hann inte registreras). Slutbetalning till credway hann inte komma med heller, så hoppas på underverk till nästa uppdatering. Då försvinner en hel dels UC FF också och 3 små krediter avslutade.
Varit samma för mig med Credway också. Betalade någon gång den 28:e. Den extra betalningen hann ej komma med. Måste nog betala någon dag tidigare till dem för att veta att dem rapporterar rätt till UC.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Varit samma för mig med Credway också. Betalade någon gång den 28:e. Den extra betalningen hann ej komma med. Måste nog betala någon dag tidigare till dem för att veta att dem rapporterar rätt till UC.

De har väldigt svårt för att rapportera rätt till UC. När jag betalade och avslutade min kredit hos dem så bråkade jag i flera månader med att få bort den från UC, men de rapporterade aldrig in att den var avslutad. UC själva hjälpte mig och tog bort den till slut.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag gjorde en stor extra amortering den 2:a oktober (dvs denna månad) på ett Santanderlån och ändå kom den amorteringen med på denna månads UC-uppdatering. Så det verkar, inte vara ”heligt” för bankerna att endast rapportera in det exakta saldot per exakt den sista i månaden. Dvs några dagar in på den nya månaden kan slinka med i rapporteringen för några banker.

När det dock gäller krediter så kanske bankerna är mer noggranna?
Santander rapporterar i samband med att dom gör fakturorna mellan 4-7 ungefär varje månad. samma sak varje månad med dom, jag har börjat undvika att plocka ut större summor första veckan med deras kort
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
är det helt riskfritt att söka nu? jag menar ingen risk att UC ger förra månadens betyg om man söker något nu?
jag gick ju från 0,9 till 0,2 genom att gå från strax över 50% utnyttjat på kreditkorten till 10% (från 75 till 15k av 150k)
att jag månaden innan tog bort två kreditkort på totalt 90000 gjorde inget för betyget då den totala nyttjandegraden steg pga det.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
är det helt riskfritt att söka nu? jag menar ingen risk att UC ger förra månadens betyg om man söker något nu?
jag gick ju från 0,9 till 0,2 genom att gå från strax över 50% utnyttjat på kreditkorten till 10% (från 75 till 15k av 150k)
att jag månaden innan tog bort två kreditkort på totalt 90000 gjorde inget för betyget då den totala nyttjandegraden steg pga det.

Jag gick från 1,67 till 0,23 % på Min UC i torsdags (inga betalningsanmärkningar längre) och sökte nytt kreditkort samma dag, det var inga problem. Ansökan gick igenom och UC visade till och med (av någon anledning) bättre risk på omfrågandekopian till banken, för där står det 0,20 %. Jag gick upp till 0,29 % på Min UC efter den manövern.
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
79
Poäng
217
Och credway har fortfarande inte fått bort min kredit från uc, jag sade upp krediten den 16e september vilket gör att den borde vara borttagen från uc nu, eller?
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
191
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Mitt betyg gick från ca 5 till 11,6 när jag avslutade 2 krediter. Hur lång tid tar det innan betyget blir bättre igen?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Mitt betyg gick från ca 5 till 11,6 när jag avslutade 2 krediter. Hur lång tid tar det innan betyget blir bättre igen?
att du har sämre betyg nu beror troligtvis på att din totala nyttjandegrad är högre än tidigare. så ditt betyg går ner igen när du sänker nyttjandegraden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp