• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Har du andra maxade krediter typ Credway?
Har EasyCard 4800/5000 kr
Sen har jag tre blanco som syns på Uc utöver bolånet
Och Ikea delbetala (4000/15 000 står i kreddy fast just nu är det 13 000/15 000 då jag gjort uttag) som jag inte trodde syntes på uc men det gör det tyvärr!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Har EasyCard 4800/5000 kr
Sen har jag tre blanco som syns på Uc utöver bolånet
Och Ikea delbetala (4000/15 000 står i kreddy fast just nu är det 13 000/15 000 då jag gjort uttag) som jag inte trodde syntes på uc men det gör det tyvärr!

Uc är väldigt känsligt. Krediter o sånt höjer betyget väldigt mycket. Höjer ännu mer så fort dom betalas av och avslutas men betyget blir sedan bättre efter ett tag. När väl krediterna är där på uc så är det som en buffert som man har.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Uc är väldigt känsligt. Krediter o sånt höjer betyget väldigt mycket. Höjer ännu mer så fort dom betalas av och avslutas men betyget blir sedan bättre efter ett tag. När väl krediterna är där på uc så är det som en buffert som man har.
Jo jag förstår men i mitt fall är det tvärtom, betyget har förbättrats avsevärt fr 33 till 5 trots 2 nya blanco som dykt upp på uc. Det är det jag tycker jag konstigt. Visst, 2-3 ff har försvunnit men min skuldbörda totalt har ökat.
 
S

Smskosing

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag undrar om man kommer få sänkt betyg har 22 ff alla går ut den 10 november typ , när de fyllde 9 månader gick mitt betyg från 53 till 21 i risk men sen dess augusti har de stått stilla fast 3 ff försvunnit tror ni min uc går ner mera när resten försvinner , har 2 maxade kreditkort och massa sms lån 8 st så får inget mer där till kreditkorten tyvärr , har 190 000 inkomst 20 underskott och bara 2 kreditkort ,
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Hej! Jag undrar om man kommer få sänkt betyg har 22 ff alla går ut den 10 november typ , när de fyllde 9 månader gick mitt betyg från 53 till 21 i risk men sen dess augusti har de stått stilla fast 3 ff försvunnit tror ni min uc går ner mera när resten försvinner , har 2 maxade kreditkort och massa sms lån 8 st så får inget mer där till kreditkorten tyvärr , har 190 000 inkomst 20 underskott och bara 2 kreditkort ,

om 22 förfrågningar försvinner då så kommer nog du få ett väldigt mycket bättre betyg ☺️
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jo jag förstår men i mitt fall är det tvärtom, betyget har förbättrats avsevärt fr 33 till 5 trots 2 nya blanco som dykt upp på uc. Det är det jag tycker jag konstigt. Visst, 2-3 ff har försvunnit men min skuldbörda totalt har ökat.
Skuldbörda påverkar inte mkt men nyttjandegrad på totalen krediter påverkar jättemycket. När din Ikea-kredit dök upp så sjunk din nyttjandegrad på totalen krediter väldigt mkt vilket var mycket positivt. Jag tolkar det som att exvis en maxad 5000kr enda kredit kan vara förödande för betyget.
 
S

Smskosing

Gäst
Poäng: 0
om 22 förfrågningar försvinner då så kommer nog du få ett väldigt mycket bättre betyg ☺️
Okej man får hoppas följt kreditkollen nått år även fast det ör förbättringar står betyget helt stilla för mig oftast 3-4 månader i rad . Men sen läste jag att enligt uc så påverkar bara förfrågningarna de första 6 månaderna men för de flesta sänks ju säkert risk prognosen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp