• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kalaspuffar

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
12 Juni 2021
Meddelanden
304
Mottagna reaktioner
229
Poäng
407
Mina 2 sista anmärkningar försvann nu vid midnatt och min risk gick ner ifrån 6.1% till 0.6%. Har blanco på 278’ och 0 ff. Inkomst 504’. Inga kreditkort eller avbetalningar. Känns som det borde vara lägre risk kan jag tycka. Eller går det inte komma så mycket lägre när man har blanco?
Det är ju jättebra!
Antagligen kommer det sjunka desto mer framöver om du inte drar på dig någonting nytt och "visar stabilitet" i situationen.
 

Atk

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
4 Augusti 2013
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
10
Poäng
42
Har kämpat länge med att få uc att se bättre ut. Hade i Jan 2020 49%
Har de senaste 6 månaderna haft 19,45%. men när jag loggar in den 2e aug har jag helt plötsligt 3,25%Har 4a blanco lån på totalt 365k
Och 7 krediter på 181k som är maxade några tom övertrakasserade på uc.
1 betalningsanmärkning som försvinner 7januari.
Betalade in ganska mycket på krediterna den 1aug så nu är ingen max utnyttjad vilket borde gynna uc uppdateringen 15e sept.
Men hur kan det helt plötsligt sjunka så mycket utan att något skett.
Ingen ff har försvunnit, inga lån avslutade och inkomsten för 2020 inte uppdaterad.
När inkomsten uppdaterades den 4e sjönk det ytterligare till 2,94%.

Hänger inte riktigt med hur det kan sjunka så mycket på kort tid helt plötsligt.
Är det läge att redan nu söka ett samlingslån för att få ner antalet krediter och blanco?
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Det är ju jättebra!
Antagligen kommer det sjunka desto mer framöver om du inte drar på dig någonting nytt och "visar stabilitet" i situationen.
Tack! Ja jag är jättenöjd. Det enda jag ska göra är att samla dom lånen jag har till 1 lån med bättre ränta.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Tack! Ja jag är jättenöjd. Det enda jag ska göra är att samla dom lånen jag har till 1 lån med bättre ränta.

Har du en oanvänd kredit? Som jag har förstått det är det riktigt bra att ha tex ett kreditkort på 50 K som inte används. Men just när du skaffar det kan det ju kanske snarare öka scoren.
 

Lybb

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
2 April 2014
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Har du en oanvänd kredit? Som jag har förstått det är det riktigt bra att ha tex ett kreditkort på 50 K som inte används. Men just när du skaffar det kan det ju kanske snarare öka scoren.
Nej ingen kredit. Har läst det med att det kan vara bra…..men tror jag skippar ett kort i nuläget i ren självbehärskning
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Mina 2 sista anmärkningar försvann nu vid midnatt och min risk gick ner ifrån 6.1% till 0.6%. Har blanco på 278’ och 0 ff. Inkomst 504’. Inga kreditkort eller avbetalningar. Känns som det borde vara lägre risk kan jag tycka. Eller går det inte komma så mycket lägre när man har blanco?
Allt under 1% är mycket bra och det är i princip ingen skillnad vid ansökan om du har 0,3% eller 0,6%.

Det är fritt fram att söka och du kommer få bland marknadens bästa räntor.
 
M

MLA

Gäst
Poäng: 0
Såg att jag hade 6.6 i betyg på min uc när jag sökte ett samlingslån för en vecka sen, men på min kopia på kivra så hade jag 15.5 %. Beror helt klart på högt utnyttjad kredit, som jag betalat av nu med samlingslån. Får se vad uc blir sen när allt uppdateras.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp