• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Så kanske det är, började jobba i september förra året.

Då gissar jag på att du har hittat anledningen där, sen kanske olika aktörer har olika krav, det vet jag inte säkert. Men börjat jobba i september ger ju tyvärr inte så hög inkomst 2020.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kung1312

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Då gissar jag på att du har hittat anledningen där, sen kanske olika aktörer har olika krav, det vet jag inte säkert. Men börjat jobba i september ger ju tyvärr inte så hög inkomst 2020.

Stämmer, men borde man inte kunna få ett lån nånstans? Handlar inte om en stor summa. Jag försöker få tag på 3-4.000
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Stämmer, men borde man inte kunna få ett lån nånstans? Handlar inte om en stor summa. Jag försöker få tag på 3-4.000

Isåfall kanske via din egna bank troligen då de kan se att du faktiskt har inkomst. Andra banker ger automatiskt avslag utan att ens prova din ansökan om UC-kopia visar låg/ingen inkomst.
 
J

Jämten

Gäst
Poäng: 0
Med en årsinkomst på 142.000kr hur mycket är det troligt att vi kan låna som privatlån som högst? 1ff 6 månader gammal och inga lån eller skulder.

Hade behövs 150.000kr men har inte riktigt koll på om det är realistiskt.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Med en årsinkomst på 142.000kr hur mycket är det troligt att vi kan låna som privatlån som högst? 1ff 6 månader gammal och inga lån eller skulder.

Hade behövs 150.000kr men har inte riktigt koll på om det är realistiskt.

142’ båda åren som syns? 150 ska nog gå.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Stämmer, men borde man inte kunna få ett lån nånstans? Handlar inte om en stor summa. Jag försöker få tag på 3-4.000

Det är för liten summa för att det skall vara lönsamt att låna ut, så då lär du få avslag på alla banker oavsett betyg.

Prova något så kallat sms-lån i stället. Dyrt, men där kan du låna 3-4000. UC tar de inte, så betyget spelar ingen roll.
 
J

Jämten

Gäst
Poäng: 0
142’ båda åren som syns? 150 ska nog gå.

Året dessförinnan var inkomsten 0kr. Påverkar det mycket? En annan relaterad fråga, ibland brukar bankerna be om komplettering i form av lönespec. Är det bara den senaste lönespecen de brukar vilja se eller är det flera månaders?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Året dessförinnan var inkomsten 0kr. Påverkar det mycket? En annan relaterad fråga, ibland brukar bankerna be om komplettering i form av lönespec. Är det bara den senaste lönespecen de brukar vilja se eller är det flera månaders?

Det kan sätta lite käppar i hjulen. Men testa, ange den bruttolönen du har idag. Vissa banker vill ha 1 lönespec och vissa vill ha 3.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp