• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Var orolig då mitt underskott ökade från 24 till 60. Samtidigt gick inkomst från 379 till 435. Betyget förbättrades, från 0,87 till 0,77.
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Fattar inte vad som hände med min UC. Jag gör ändringar i deklarationen, så min nya inkomst har inte registrerats. Ingen ff blev 6 månader gammal eller försvann. Ingen kredit som betalats av...

Gick från 29,5 till 12,6%
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
dom värka ha glömt lägga till min nya inkomst mycket märkligt. blir nästa uppdate i juni då eller?
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Fattar inte vad som hände med min UC. Jag gör ändringar i deklarationen, så min nya inkomst har inte registrerats. Ingen ff blev 6 månader gammal eller försvann. Ingen kredit som betalats av...

Gick från 29,5 till 12,6%

Skedde ändringen idag? Eller vid uppdateringen för ett par dagar sedan?
 
W

Wasaskeppet

Gäst
Poäng: 0
Är det någon mer som har problem med uppdateringen den ändrades först med rätt inkomst för 2021 deklarationsår sen när ja kollade igen senare så är det gamla uppgifterna och betyg från innan uppdateringen och förblivit så länge tills man typ uppdatera sidan 20 gånger då kommer rätta uppdateringen tillbaka i min upplysning uppdaterar man igen gamla igen, jag som vill söka samlingslån idag men uc verkar ju bugga
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
När uppdateringen skedde! Men fattar inte hur det kan ändras så pass mycket när ingenting hänt i min ekonomi? Eftersom min nya inkomst kommer i juni..

Precis samma för mig då, gick ner ganska rejält utan att jag riktigt vet varför. Vad jag vet så har jag inte gjort något som kan påverka betyget.
Uppdaterad inkomst bör vara i Juni för mig också, då jag gjort ändringar.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Är det någon mer som har problem med uppdateringen den ändrades först med rätt inkomst för 2021 deklarationsår sen när ja kollade igen senare så är det gamla uppgifterna och betyg från innan uppdateringen och förblivit så länge tills man typ uppdatera sidan 20 gånger då kommer rätta uppdateringen tillbaka i min upplysning uppdaterar man igen gamla igen, jag som vill söka samlingslån idag men uc verkar ju bugga

samma här. Jag avvaktar med att söka tills imorgon!
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
samma här. Jag avvaktar med att söka tills imorgon!

Kan meddela att ni förmodligen har gjort rätt val.

Min flickvän beställde en minUC imorse där 2020 års inkomst framgick.

Hon ansökte idag under lunchtid och fick inte ett enda bud.

Förutsättningar:

2019: 130,000
2020: Drygt 300,000
Inget underskott, 3 ff, och drygt 100k i lån och krediter
Tillsvidareanställd och 24,000/mån brutto.

Riskprognos 4,3% och skulle samla dessa lån och krediter.

Att hon inte skulle få ett enda bud är inte rimligt för fem öre. Handläggaren på Lendo tyckte själv detta lät märkligt.

Ska bli intressant att se om bankerna har fått ta del av 2020 års inkomst.

Vad anser ni?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp