• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Då borde de som har underskott av kapital på 98000kr ha en UC som visade: underskott av kapital <1;)

Underskottet bör väl då vara >1 men om det redan står att underskottet är 98000 finns ju ingen mening att samtidigt skriva att det är större än 1, de som läser UC'n har nog tillräckliga kunskaper för att kunna avgöra det ändå ganska snabbt.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Gör det inte? Vad påverkar överskott då? Hur kan jag ens ha ett överskott annars med pågående sanering? :confused:
Du kanske fått lite ränta på dina pengar du har på banken. Även om räntan bara är 30:- så är det ju ett överskott av kapital.
Att du har skuldsanering behöver inte innebära att du har ett underskott där, underskott är ju räntan du betalar och inte kapitalet.
Tänk att du har skuldsanering där alla de som ingår i saneringen får 20-30% av ursprungliga kravet så är det nog inte utebliven ränta du betalar utan enbart kapitalskulden. Alltså får du inget underskott där.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
ISK påverkar inte underskott/överskott
Jag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.
ja du har nog rätt, jag granskade min deklaration nu, eftersom det antagligen bara är 0,375% av kapitalet som hamnar där så är det så lite så att det är så försumbart så att jag inte ens har tänkt på det, endast 2% av mitt överskott från förra deklarationen kom ifrån ISK
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Jag vill påstå att du har fel. Varje år får du en framräknade schablonintäkt på ISK, denna räknas som överskott av kapital och kan kvittas mot exvis låneräntekostnader.
Instämmer! Schablonintäkten visas som överskott av kapital (i alla fall hos mig).
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Du kanske fått lite ränta på dina pengar du har på banken. Även om räntan bara är 30:- så är det ju ett överskott av kapital.
Att du har skuldsanering behöver inte innebära att du har ett underskott där, underskott är ju räntan du betalar och inte kapitalet.
Tänk att du har skuldsanering där alla de som ingår i saneringen får 20-30% av ursprungliga kravet så är det nog inte utebliven ränta du betalar utan enbart kapitalskulden. Alltså får du inget underskott där.


Alltså jag har ju pengar i aktier på ISK, det överskottet vet jag ju om. Det var mer siffran utmed som jag inte riktigt förstod. Men antar att den betydde att jag hade mindre än 100000 i överskott då.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Kreddy har krånglat lite för mig sedan igår och hoppar mellan % upp och ner, har dock kontrollerat på MinUC att det ska vara rätt.

Blev själv orolig så tänkte bara så ingen annan får samma panik. :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp