• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Är det någon som kan förklara för mig vad Överskott av kapital <1 betyder på UC?
överskott av kapital kan vara om du fått plusränta från exempelvis ett bankkonto eller om dom har ett AF (AktieFondkonto) där du har sålt aktier eller fonder med vinst.

att det står <1 betyder väl att ditt överskott av kapital är mindre än 1, dom flesta på denna sida har inget överskott, dom har underskott av kapital
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
överskott av kapital kan vara om du fått plusränta från exempelvis ett bankkonto eller om dom har ett AF (AktieFondkonto) där du har sålt aktier eller fonder med vinst.

att det står <1 betyder väl att ditt överskott av kapital är mindre än 1, dom flesta på denna sida har inget överskott, dom har underskott av kapital


Alltså jag började ju spara när jag fick skuldsanering och har köpt aktier för en del så jag förstår ju att det då blir överskott av kapital. Förstår bara inte benämningen på UC.

Förstår inte vad siffran 1 står för. Tänkte själv att det kanske stod för mindre än 100000.
 

TomTom

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
27 Maj 2017
Meddelanden
520
Mottagna reaktioner
292
Poäng
447
Då borde de som har underskott av kapital på 98000kr ha en UC som visade: underskott av kapital <1;)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Alltså jag började ju spara när jag fick skuldsanering och har köpt aktier för en del så jag förstår ju att det då blir överskott av kapital. Förstår bara inte benämningen på UC.

Förstår inte vad siffran 1 står för. Tänkte själv att det kanske stod för mindre än 100000.
men har du verkligen dina investeringar på ett AF konto? det är väldigt ofördelaktigt. lönar sig bara om man gör dåliga investeringar eftersom man då kan dra av för förlusten, vilket i sin tur ger underskott av kapital
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
men har du verkligen dina investeringar på ett AF konto? det är väldigt ofördelaktigt. lönar sig bara om man gör dåliga investeringar eftersom man då kan dra av för förlusten, vilket i sin tur ger underskott av kapital


Nej nej nej. Jag har ISK på avanza.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Gör det inte? Vad påverkar överskott då? Hur kan jag ens ha ett överskott annars med pågående sanering? :confused:
om du får plusränta, från bankkonto, investering hos Kameo eller Tessin, eller vinster från AF konto.
men du hade väl inget överskott?
du skrev att 1kr är mer än ditt överskott, så jag tolkade det i alla fall
 

Innovatören

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 November 2020
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Överskott av kapital <1 betyder att det ligger i mellan 1 till 999 kr eftersom man anger det i tusentals kr
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp