• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Alltså 3 förfrågningar försvann och mitt Berit gick från 1.5 till 4.5? Inget annat ändrat? Hur är det möjligt??
Det är fel på UC igen, samma problem som förra månadsuppdateringen. På mig står senaste uppdateringen oktober, vilket är rätt, men betyget är helt fel. När min fru kollar är både betyg och aktuella krediter och lån helt fel.
 

Titti det

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 April 2020
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
66
Poäng
187
M
Det är fel på UC igen, samma problem som förra månadsuppdateringen. På mig står senaste uppdateringen oktober, vilket är rätt, men betyget är helt fel. När min fru kollar är både betyg och aktuella krediter och lån helt fel.


vad trött man blir. Betalar ju ändå för tjänsten.
 

mori342

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
27 Maj 2020
Meddelanden
122
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jag märkt idag att min betyg bli högre varje dag, i fredags låg på 24,8 igår var det 22,5 och nu står att jag har 21,9 fast min score är oförändrat!
 
M

MHU

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Idag ser min uc ut såhär:
20,74% / 467

7ff
1 anmärkning KF
Gift
98756 Blanco
5500 underskott
116.000 kr inkomst 2019

1:a Augusti 2021 om allt går enligt plan ser ut såhär:
1ff (Lendo Oktober 2020)
Inga anmärkningar
Ogift (påbörjad skilsmässa nu)
0 kr blanco
0 kr underskott (egen justering. Bra eller anus?)
345.000 kr inkomst 2020
(Lön jan-September 2021 ca 28.000/mån)

Kan jag hoppas på en bra nog betyg i Augusti för att få ett vettigt bolån? Grejen är att jag tänker börja plugga till hösten, så det blir lite av en fuling då jag inte kommer att nämna det vid ev. ansökan om lånelöfte. Kontantinsatsen tänkte jag lösa via wästgöta och ska inte köpa något dyrt. Max miljonen exkl. insats.

Jag fortsätter jobba helger (redan clearat med arb. givaren) och tar ut max studiestöd så min inkomst räknar jag med kommer att vara ungefär samma som innan plugg, så jag räknar med att jag kommer att klara det utan problem.

Dålig idé?
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Hej!

Idag ser min uc ut såhär:
20,74% / 467

7ff
1 anmärkning KF
Gift
98756 Blanco
5500 underskott
116.000 kr inkomst 2019

1:a Augusti 2021 om allt går enligt plan ser ut såhär:
1ff (Lendo Oktober 2020)
Inga anmärkningar
Ogift (påbörjad skilsmässa nu)
0 kr blanco
0 kr underskott (egen justering. Bra eller anus?)
345.000 kr inkomst 2020
(Lön jan-September 2021 ca 28.000/mån)

Kan jag hoppas på en bra nog betyg i Augusti för att få ett vettigt bolån? Grejen är att jag tänker börja plugga till hösten, så det blir lite av en fuling då jag inte kommer att nämna det vid ev. ansökan om lånelöfte. Kontantinsatsen tänkte jag lösa via wästgöta och ska inte köpa något dyrt. Max miljonen exkl. insats.

Jag fortsätter jobba helger (redan clearat med arb. givaren) och tar ut max studiestöd så min inkomst räknar jag med kommer att vara ungefär samma som innan plugg, så jag räknar med att jag kommer att klara det utan problem.

Dålig idé?
SBABs lånesnurra https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/rakna_pa_ditt_bolan/sa_mycket_kan_du_lana.html#/offer är nog det verktyget som är mest konservativa, så knappa in där så set du hur mycket du kan låna. Får du grönt ljus där så räcker det för de flesta ordentliga banker utan att behöva krypa till Bluestep och liknande. Jag gjorde en snabbkoll på en bostadsrätt på 1mkr och 15% insats, och den går igenom även med 100k blanco. Så jobba på disciplinerat och med många bäckar små då ror du hem det. Beror mest på insatsen hur mycket du får låna. Se till och ha ett eller två kreditkort som du nollar varje månad. Bankerna set att du har en buffert som du inte utnyttjar historiskt sett och det förbättrar ditt betyg. Lycka till!
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hos mig ok och risk% ser bra ut.. Allt ser uppdaterat ut, förutom att UX score frysts sedan Juli vilker Minucs kundtjänst erkänt och jobbar på.
Märkligt, din verkar ju stämma medan min och frugans är helt uppåt väggarna; jag har fullständigt fel UC-risk och UC-score, på frugans är precis allt fel. Somliga på forumet har berättat om att deras ”betyg” förändras dagligen. Stöön.. bara att vänta för oss som fått låtsas-uppdatering:eek:;)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp