• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hos mig ok och risk% ser bra ut.. Allt ser uppdaterat ut, förutom att UC score frysts sedan Juli vilket Minucs kundtjänst erkänt och jobbar på.

Jasså har dom erkänt problem med scoren? Trodde som vanligt dom förneka allt. Jag också har samma score i 5mån nu. Tyckte trots liten förändring i annat så ska väl nån ynka poäng ändras iaf
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
När tros score uppdateras? Min är uppdaterad senast i september.

Men är skeptisk till att mitt procent betyg stämmer då de skiljer nästan 30 tusen från förra månaden och en kredit är avslutad. Och sedan har en ff försvunnit. Något borde ju ha hänt vid uppdateringen. Har en ff försvinner den 18 och sen 21 och tre veckan efter så hoppas de händer något då
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Mail från Minuc:

Vi har tyvärr en bugg i Kreditkollen för tillfället som gör att den inte visar allt. Vi jobbar för fullt med att fixa buggen. Angående upplysningen (som finns under rapport i din kreditkollen) så ska allt stå rätt till med uppdateringen för dig. Gå in och kika igen så ska du se att det fungerar och visar det senaste. Kreditengagemanget för oktober kommer uppdateras mellan 15-20 november (uppdateringen för respektive månad sker alltid nästkommande månad kring mellan den 15-20).

Jag har även återbetalat dig två månader av Kreditkollen som för besväret för att vi har en bugg med att visa din uppdatering för tillfället.

Med vänlig hälsning,
Customer Operations


(Min kommentar: När de i mailet spådde att det skall uppdateras 15-20 hade uppdateringen redan skett, alltså vet inte kundtjänst om exakta datum heller. De famlar lite i mörkret som oss andra. Av förra månadens strul att dömma så är där mer en bara en kontorsvägg mellan IT och kundtjänst. Händer saker på ena sidan som andra inte vet om. Det borde ju vara ganska transparent vilka datum uppdateringen kommer internt hos dem som enkelt borde kunna kommuniceras så att kundtjänst vet vilken morgon den stora vågen klagomål kommer så att man kan planera in sin vabb eller lediga dag...)
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Mail från Minuc:

Vi har tyvärr en bugg i Kreditkollen för tillfället som gör att den inte visar allt. Vi jobbar för fullt med att fixa buggen. Angående upplysningen (som finns under rapport i din kreditkollen) så ska allt stå rätt till med uppdateringen för dig. Gå in och kika igen så ska du se att det fungerar och visar det senaste. Kreditengagemanget för oktober kommer uppdateras mellan 15-20 november (uppdateringen för respektive månad sker alltid nästkommande månad kring mellan den 15-20).

Jag har även återbetalat dig två månader av Kreditkollen som för besväret för att vi har en bugg med att visa din uppdatering för tillfället.

Med vänlig hälsning,
Customer Operations


(Min kommentar: När de i mailet spådde att det skall uppdateras 15-20 hade uppdateringen redan skett, alltså vet inte kundtjänst om exakta datum heller. De famlar lite i mörkret som oss andra. Av förra månadens strul att dömma så är där mer en bara en kontorsvägg mellan IT och kundtjänst. Händer saker på ena sidan som andra inte vet om. Det borde ju vara ganska transparent vilka datum uppdateringen kommer internt hos dem som enkelt borde kunna kommuniceras så att kundtjänst vet vilken morgon den stora vågen klagomål kommer så att man kan planera in sin vabb eller lediga dag...)
Haha det är helt fantastiskt att höra:) Verkar som de alltid har buggar numera och att ingen har någon koll. De som har koll är nog vi här inne, som går in och kollar min uc hela tiden:tummen:
 

Amiro

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
21 Oktober 2020
Meddelanden
588
Mottagna reaktioner
150
Poäng
357
Måste vara individuellt, min UC-score har uppdaterats 5 gånger sedan juli.

Pratade med dom, jag har betalat av och några ff försvunnit men sen augusti händer inget på score , men hon jag prata med sa att inom 2 månader när 4ff försvinner och jag fortsätter betala av kommer det inom 1mpnaf hända stora grejer men hon får inte säga hur mycket men att det kommer hända iaf så nu jävlar hålla ut 1månad till och sköta mig så kommer ljuset snart i tunneln
 
M

MHU

Gäst
Poäng: 0
SBABs lånesnurra https://www.sbab.se/1/privat/lana/bolan/rakna_pa_ditt_bolan/sa_mycket_kan_du_lana.html#/offer är nog det verktyget som är mest konservativa, så knappa in där så set du hur mycket du kan låna. Får du grönt ljus där så räcker det för de flesta ordentliga banker utan att behöva krypa till Bluestep och liknande. Jag gjorde en snabbkoll på en bostadsrätt på 1mkr och 15% insats, och den går igenom även med 100k blanco. Så jobba på disciplinerat och med många bäckar små då ror du hem det. Beror mest på insatsen hur mycket du får låna. Se till och ha ett eller två kreditkort som du nollar varje månad. Bankerna set att du har en buffert som du inte utnyttjar historiskt sett och det förbättrar ditt betyg. Lycka till!

Tack för svar!
Hoppas att jag får bra kreditscore tills dess då.
Något kreditkort lär jag väl inte få med nuvarande förutsättningar, men funderar på att månadsspara hos just SBAB en bra slant per månad. Har dem som mitt första alternativ nämligen, så tänker att det borde se bra ut.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det händer absolut inget med % betyget när mina FF försvinner , Väldigt märkligt.
Dessutom finns det ingen uppdatering för mitt UC score sedan september.
Har mailat UC och frågat. Jag fick först bara en information om hur allt går till. Mailade igen och önskade svar på mina frågor :)

Är det inte så att % betyget ska ändras direkt när en FF försvinner? Nu har jag 3 FF som försvunnit under 2 månader men inget har hänt. Och min totalt skuld är väldigt minskad. Otroligt märkligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp