• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 177
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Menar du att jag ska betala av största delen av krediterna inte hela ? Dom 180k syns på uc det är dessa med dom höga räntor jag betalar av nu.... så inte helt avbetala dom menar du?

Precis som ovan beskriver.

Betala av allt, nolla krediterna och låt dom vara så. Ring inte och avsluta dom, har du kreditkort kan du klippa kortet. Bara du inte ringer och säger upp/avslutar krediterna.

UC kommer se det väldigt positivt efter ett tag. Säg att du har 100.000 i krediter. Men 0 kr utnyttjat.

UC kredit-betyget baserar sig på risken att du får betalningsproblem inom ett år. Men har du outnyttjad kredit på 100.000 så kommer UC se det som en buffert om det krisar. Därav mycket lägre risk att få betalningsproblem med en stor buffert.

UC ser även mönstret från månad till månad på dina krediter.

Välskött och lågt utnyttjad kredit = bra betyg
Inte välskött kredit = dåligt betyg
Avslutad outnyttjad kredit = Din buffert försvinner från UC = dåligt betyg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
R

Rocco

Gäst
Poäng: 0
Precis som ovan beskriver.

Betala av allt, nolla krediterna och låt dom vara så. Ring inte och avsluta dom, har du kreditkort kan du klippa kortet. Bara du inte ringer och säger upp/avslutar krediterna.

UC kommer se det väldigt positivt efter ett tag. Säg att du har 100.000 i krediter. Men 0 kr utnyttjat.

UC kredit-betyget baserar sig på risken att du får betalningsproblem inom ett år. Men har du outnyttjad kredit på 100.000 så kommer UC se det som en buffert om det krisar. Därav mycket lägre risk att få betalningsproblem med en stor buffert.

UC ser även mönstret från månad till månad på dina krediter.

Välskött och lågt utnyttjad kredit = bra betyg
Inte välskött kredit = dåligt betyg
Avslutad outnyttjad kredit = Din buffert försvinner från UC = dåligt betyg

Okej nu fattar jag , får vänta till tisdag så att betyget går längre ner , jag är ju jävlig rädd att jag inte får några erbjudande på 185k ... senast jag testade ta med uc var i slutet av juni så snart 4månader sen har 8ff 180k krediter och 333k inkomst senaste deklaration... ingen anmärkning eller skuldsaldo.... just nu 14% innan uppdatering betyg
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
19 oktober och fortfarande ingen uppdatering..!? Har UC blivit galna? Tänker de hoppa över den här månadens uppdatering eller vad!?:eek:
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Någon som fått uppdaterat idag ? Inget hos mig iaf ;/
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
309
Poäng
577
Inte på mig heller . Kan ju bli inatt för egentligen ska det vara 20e och det är i natt som kommer
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp