• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
384
Mottagna reaktioner
171
Poäng
347
Får alla ni eran månadsuppdatering vid midnatt? Jag har aldrig fått det utan får den alltid på morgonen/förmiddagen den dag det uppdateras. Om en förfrågan eller dylikt försvinner så sker dock alltid uppdateringen vid midnatt. Konstigt om jag är den enda.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Får alla ni eran månadsuppdatering vid midnatt? Jag har aldrig fått det utan får den alltid på morgonen/förmiddagen den dag det uppdateras. Om en förfrågan eller dylikt försvinner så sker dock alltid uppdateringen vid midnatt. Konstigt om jag är den enda.
Vanligtvis brukar det gå på ”datum” och vid midnatt blir det den 19/10. Tror jag varit med om att det blivit på morgonen eller ”under dagen” men det är mer ovanligt.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe

Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar

Jag förstår EXAKT vad du menar. Vänta tills du har noll förfrågningar, ta ett samlingslån med bästa möjliga ränta och ta aldrig ett dåligt och oplanerat lån i ditt liv igen.
Hitta en permanent lösning på problemet och gör aldrig dom misstag du gjort igen. Varenda person här som har gammalt medlemskap kan intyga detta.
 
R

Rocco

Gäst
Poäng: 0
Jag förstår EXAKT vad du menar. Vänta tills du har noll förfrågningar, ta ett samlingslån med bästa möjliga ränta och ta aldrig ett dåligt och oplanerat lån i ditt liv igen.
Hitta en permanent lösning på problemet och gör aldrig dom misstag du gjort igen. Varenda person här som har gammalt medlemskap kan intyga detta.


jag vet det får jag göra och skärpa mig med impulsgrejer absolut, men jag tror inte jag klarar av att vänta till juni nästa år, det e ohållbar med att ha så lite pengar att va med pga alla räkningar med hög ränta jag måste testa så snart som möjligt får se hur det förändras imon hooas att det hoppar långt ner så att jag kan få bra ränta och sammla ihop skiten ....jag meddelar hur betyget är imon 8ff kvar o 180k skuld
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
jag vet det får jag göra och skärpa mig med impulsgrejer absolut, men jag tror inte jag klarar av att vänta till juni nästa år, det e ohållbar med att ha så lite pengar att va med pga alla räkningar med hög ränta jag måste testa så snart som möjligt får se hur det förändras imon hooas att det hoppar långt ner så att jag kan få bra ränta och sammla ihop skiten ....jag meddelar hur betyget är imon 8ff kvar o 180k skuld

Ja, det är också en lösning. Först samla 180.000kr nu till ett och samma lån. Rekommenderar att söka på 185.000kr i så fall för det kostar alltid lite mer än vad totalbeloppet är för att lösa lånen. En viss ränte skillnad.

Samla det först via Advisa då. Efter du gjort det avsluta inga krediter om du har krediter synliga på UC, men använd dom inte. Efter ett tag så får du väldigt bra kreditbetyg om du har outnyttjade krediter.

Sen ser du detta som en tillfällig lösning och samlar igen i Juni nästa år när du bara har 1 förfrågan (den du tar nu). Det borde resultera i mycket bättre ränta på 8 månader.
 
Senast ändrad:
R

Rocco

Gäst
Poäng: 0
Ja, det är också en lösning. Först samla 180.000kr nu till ett och samma lån. Rekommenderar att söka på 185.000kr i så fall för det kostar alltid lite mer än vad totalbeloppet är för att lösa lånen. En viss ränte skillnad.

Samla det först via Advisa då. Efter du gjort det avsluta inga krediter om du har krediter synliga på UC, men använd dom inte. Efter ett tag så får du väldigt bra kreditbetyg om du har outnyttjade krediter.

Sen ser du detta som en tillfällig lösning och samlar igen i Juni nästa år när du bara har 1 förfrågan (den du tar nu). Det borde resultera i mycket bättre ränta på 8 månader.


Menar du att jag ska betala av största delen av krediterna inte hela ? Dom 180k syns på uc det är dessa med dom höga räntor jag betalar av nu.... så inte helt avbetala dom menar du?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Menar du att jag ska betala av största delen av krediterna inte hela ? Dom 180k syns på uc det är dessa med dom höga räntor jag betalar av nu.... så inte helt avbetala dom menar du?
han menar att du ska återbetala hela beloppet men inte säga upp krediterna.
exempelvis du har 10000 i kredit du återbetalar den men har kvar den så att det står 0 av 10000 utnyttjat, detta är bra för ditt kreditbetyg
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp