• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
En grej jag tänkte fråga, har nu inte sökt nåt på mer än 6 månader , har 8 ff kvar och riksprognos ligger på 14 hoppas det blir ännu lägre på tisdag har 180k i olika lån , tror ni med allt detta det finns en möjlighet att få en samlingslån? nån som fick med 14riksprognos och det andra jag skrev?
Uppdateringen är troligtvis klar på måndag, annars är det nästan rekordsent för en UC-uppdatering. Hur dyra räntor har du nu? Lån kan man säkert få, men ränta är ju vad det kostar att låna pengar, och ju sämre kreditbetyg desto sämre ränta får man. Är det länge sedan du sökte lån senast (via UC)? Då är chanserna bättre.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
En grej jag tänkte fråga, har nu inte sökt nåt på mer än 6 månader , har 8 ff kvar och riksprognos ligger på 14 hoppas det blir ännu lägre på tisdag har 180k i olika lån , tror ni med allt detta det finns en möjlighet att få en samlingslån? nån som fick med 14riksprognos och det andra jag skrev?

Kanske på grund av låg skuldsättningsgrad. Men kämpa på ett halvår till är min rekommendation för direkt en permanent lösning med bra ränta. Söker du nu med 14% så kommer du få en dålig ränta.

Vad har du för Bisnode betyg och hur många förfrågningar hos Bisnode? Wäsgöta Finans kanske är mer intressant om du ska söka just nu.

liten input: riskprognos heter det, riksprognos är en helt annan sak och sånt statistiska centralbyrån sysslar med.
 
R

Rocco

Gäst
Poäng: 0
Kanske på grund av låg skuldsättningsgrad. Men kämpa på ett halvår till är min rekommendation för direkt en permanent lösning med bra ränta. Söker du nu med 14% så kommer du få en dålig ränta.

Vad har du för Bisnode betyg och hur många förfrågningar hos Bisnode? Wäsgöta Finans kanske är mer intressant om du ska söka just nu.

liten input: riskprognos heter det, riksprognos är en helt annan sak och sånt statistiska centralbyrån sysslar med.

Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe

Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar
 
H

Hell

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag undrar om det varierar från uc till uc när uppdateringen kommer. Syns denna månads update redan nu eller bör man vänta till den 20:e i alla fall?
 
R

Rocco

Gäst
Poäng: 0
Jag har 4-5 högrisklån som har ränta över 25% bisnoide är katastrof kan inte äns ta 2k hehe

Men uc har jag inte testat på minst 4månader får jag ett lån som jag kan betala av alla andra så är det ändå massa lax jag sparar i månaden jämfört all ränta och a betalningar jag kämpar med nu , om du förstår vad jag menar


?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp