• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Mitt ligger alltså på 47% och kommer troligtvis bli sämre med denna uppdateringen så jag längtar inte. Att man fick se 13-14% igår gav ju en lite livsvilja, iallafall för en dag, man får väl vara glad för det. :rolleyes:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Trist. Vad tror du att du hamnar på för score?

Ingen aning men sämre då Credway bör visa 29/30K istället för 24/25K, endast löst ett annat lån utanför UC. Det är såklart förväntat, mycket har givetvis att göra med väldigt många förfrågningar, (ligger på 22, alla förutom 4 går ut innan september nästa år, tänkte söka samlingslån i September troligen, därav jag chansat mycket medvetet med förfrågningar under sommaren.

Jag fattar dock inte vad som hände med betyget igår? Var det bara ett fel att man fick en random siffra eller vad var det som gjorde den extrema skillnaden? Alla mina skulder syntes ju som vanligt, dock märker jag nu att två tidigare lån från Nordea och Bank Norwegian syns men står som avslutade, dock med beloppet ifyllt men syns inte på totalskulden så det bör inte göra skillnad.
 

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ingen aning men sämre då Credway bör visa 29/30K istället för 24/25K, endast löst ett annat lån utanför UC. Det är såklart förväntat, mycket har givetvis att göra med väldigt många förfrågningar, (ligger på 22, alla förutom 4 går ut innan september nästa år, tänkte söka samlingslån i September troligen, därav jag chansat mycket medvetet med förfrågningar under sommaren.

Jag fattar dock inte vad som hände med betyget igår? Var det bara ett fel att man fick en random siffra eller vad var det som gjorde den extrema skillnaden? Alla mina skulder syntes ju som vanligt, dock märker jag nu att två tidigare lån från Nordea och Bank Norwegian syns men står som avslutade, dock med beloppet ifyllt men syns inte på totalskulden så det bör inte göra skillnad.
Nej det känns som uppdateringen inte ”har varit” än. Extremt ovanligt att UC: s månadsuppdatering händer den 13: e när det är oktober och en tisdag (skillnad om det varit typ fredag och den 15:e skulle varit på en söndag). Det är synd att Credway började rapportera till UC, tyckte de var bra för övrigt. Försök vänta tills nästa år när alla ff är borta, det kommer ju bli ett kreditbetyg som inte är av denna värld.. bara tänk att inte ha en enda förfrågan. Där har jag inte varit på nästan 4 år. Måste själv vänta till slutet av aug-21 innan jag är på noll förfrågningar. Hoppas man orkar stå ut så länge bara!o_O
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Nej det känns som uppdateringen inte ”har varit” än. Extremt ovanligt att UC: s månadsuppdatering händer den 13: e när det är oktober och en tisdag (skillnad om det varit typ fredag och den 15:e skulle varit på en söndag). Det är synd att Credway började rapportera till UC, tyckte de var bra för övrigt. Försök vänta tills nästa år när alla ff är borta, det kommer ju bli ett kreditbetyg som inte är av denna värld.. bara tänk att inte ha en enda förfrågan. Där har jag inte varit på nästan 4 år. Måste själv vänta till september-21 innan jag är på noll förfrågningar. Hoppas man orkar stå ut så länge bara!o_O

Ja verkligen, nu är detta förvisso det första året jag ens kollat någonting alls på UC (hade endast höga privatskulder från månad till månad under många år, fram tills januari detta år). Därför jag tror min UC är så extremt dålig i dagsläget, från endast ett kreditkort på 30K till 200K total skuld utspritt på 5 aktörer under 10 månader är troligen inte positivt. Ska avsluta Betalkoll vid nyår troligen så får se då, men min teori är att den plötsliga skuldsättningen utspritt är väldigt skadande. Ska försöka hålla mig, planerar söka ny anställning inför nästa höst, tjänar skitpengar just nu.

Menmen, ska inte spåra ur tråden för mycket offtopic. Vi får helt enkelt ta en dag i taget, både du, jag och alla här. Allt skit som hänt i världen år har inte gjort livet lättare :face3hearts:
 
Senast ändrad:

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Ja verkligen, nu är detta förvisso det första året jag ens kollat någonting alls på UC (hade endast höga privatskulder från månad till månad under många år, fram tills januari detta år). Därför jag tror min UC är så extremt dålig i dagsläget, från endast ett kreditkort på 30K till 200K total skuld utspritt på 5 aktörer under 10 månader är troligen inte positivt. Ska avsluta Betalkoll vid nyår troligen så får se då, men min teori är att den plötsliga skuldsättningen utspritt är väldigt skadande. Ska försöka hålla mig, planerar söka ny anställning inför nästa höst, tjänar skitpengar just nu i resturangbranchen trots att jag är Manager.

Menmen, ska inte spåra ur tråden för mycket offtopic. Vi får helt enkelt ta en dag i taget, både du, jag och alla här. Allt skit som hänt i världen år har inte gjort livet lättare när man redan dras med missbruk :face3hearts:
Ja kreditkort är dåligt för kreditbetyget och betalkoll är nog bra att göra sig av med, kanske lite lägre belopp på Betalkoll också som är lättare att betala av:tummen:
 

Gäst86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
277
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Mitt ligger alltså på 47% och kommer troligtvis bli sämre med denna uppdateringen så jag längtar inte. Att man fick se 13-14% igår gav ju en lite livsvilja, iallafall för en dag, man får väl vara glad för det. :rolleyes:
Hur kan du ligga på 47%?? Vad är det som tynger ditt betyg så pass mkt??
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Hur kan du ligga på 47%?? Vad är det som tynger ditt betyg så pass mkt??

Jag tror plötsligt synlig skuldsättning (Från 30K till 200K. Från 1 Kredit till 3 Kredit + 2 Blanco). Samt har endast 183K deklarerad inkomst förra året, 2K underskott. Har 22ff varav alla förutom 2 är från i år.

Till en början misstänkte jag dock att jag hade fått en blank förfrågan vilket jag hört kan förstöra mycket men har gått igenom upplysningen och nix, inte det. Har inga anmärkningar, aldrig hamnat hos inkasso eller liknande heller, så lite extremt känns det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Ingen update hos mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp