• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Spännande! Blir det en ansökan eventuellt på torsdag då? :)
Jag är lite i valet och kvalet om jag ska vänta ut ytterligare förfrågningar och satsa på ett stort samlingslån då (framåt våren) eller om det får bli en tvåstegsraket. Med en sån kommer jag första försöka betala in ett blanco till Marginalen på 110 K som jag fick beviljat förra månaden. Jag använde det för att betala ner alla krediter vilket ju var bra, men det är till 18 procents effektiv ränta (dyrare än krediterna jag löste in) så vore skönt att få ner till 8-10 procent som mina andra blancos. Tror jag satsar på det, och så ett nytt samlingslån lite längre fram :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Tänkte också en tvåstegsraket, faktiskt. Jag ska snart flytta och har ett likviditetsproblem i vardande. I november åker jag förmodligen på flyttkostnader. Funderade på om jag skulle skaffa Resurs Classic eller vad det nu heter med en limit på en nettolön, dvs 20k, och sen i december söka ett blancolån för att lösa mina skulder och parkera dem i det lånet. Fast, jag velar. Jag hoppas på att korsa in i "bra" gruppen från "mindre bra". Jag har 5,5% idag och behöver bättre än 4%. Där jag velar är att decemberlånet är det viktiga, och jag vill inte sabotera det med att vara lat med min flytt.
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Att betyget kan bli bättre när en FF blir 6 månader. Gissar det är när den senaste man tagit är 6 månader?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Tänkte också en tvåstegsraket, faktiskt. Jag ska snart flytta och har ett likviditetsproblem i vardande. I november åker jag förmodligen på flyttkostnader. Funderade på om jag skulle skaffa Resurs Classic eller vad det nu heter med en limit på en nettolön, dvs 20k, och sen i december söka ett blancolån för att lösa mina skulder och parkera dem i det lånet. Fast, jag velar. Jag hoppas på att korsa in i "bra" gruppen från "mindre bra". Jag har 5,5% idag och behöver bättre än 4%. Där jag velar är att decemberlånet är det viktiga, och jag vill inte sabotera det med att vara lat med min flytt.
Jag känner inte riktigt till Resurs Classic, men det låter som en sorts kontokredit? Om det är det så skulle jag verkligen avråda dig för Resurs är ju synlig på UC så med en färsk sådan (samt en färsk ff) kommer du nog få väldigt svårt att komma ner under 4 procent i december :-(

Förstår dock det kommande likviditetsproblemet i samband med flytten. Kan det vara en kortsiktig lösning att låna 20 K utanför UC och sen betala in det i samband med samlingslånet?
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Resurs Classic är ett ganska vanligt kreditkort. Alternativet är Swedbanks - men jag betalar till inkasso och Swedbank behöver ju inte göra någon Kreditz-läsning eftersom det är min bank, och de kan ju bara kolla mina konton när jag ansöker. Så, den vägen är kanske bara slöseri av en UC förfrågan.

Lån för ju med sig ränta, och ganska höga sådana. Men ett kreditkort, som Resurs Classic, brukar ju ha ett par månaders räntefritt. Som sagt, jag velar. Har inte bestämt mig än.
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Hade hoppats på en uppdatering idag, men verkar tyvärr som vi får vänta över helgen.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Hade hoppats på en uppdatering idag, men verkar tyvärr som vi får vänta över helgen.
Men imorgon är det ju fredag och den 15 så ge inte upp ännu :). Dessutom tror jag det även kan ske utspritt över dygnet (någon som vet?) så med lite tur sker det redan idag!
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jo, kan ju förvisso ske imorgon :) Undrar också hur ofta det har skett uppdateringar under dagen? Brukar väl oftast ske vid midnatt / under natten?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp