• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
221
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Nu har jag lyckats betala hela min Qliroskuld. Spelar det någon roll för mitt UC-betyg om krediten är nollad, eller bör jag be Qliro stänga krediten ?
Kreditbetyget brukar, konstigt nog kan man tycka, bli bättre med en oanvänd kredit istället för ingen alls.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

T-bag

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
18 Januari 2022
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Det råder delade meningar, men jag hade nog valt att avsluta krediter som jag inte tänker/vågar använda längre. Möjligtvis ha någon kvar med bra villkor som används strategiskt. Det vill säga att alltid betala av full balans för varje faktueringsperiod.
Men qliro är väl en avbetalning så det försvinner väl automatiskt om hela skulden är avbetald?
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Mitt kreditbetyg blev mycket bättre när jag avslutade en kreditkortsskuld än att ha den outnyttjad. Lite olika där,
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Mitt kreditbetyg blev mycket bättre när jag avslutade en kreditkortsskuld än att ha den outnyttjad. Lite olika där,
Så sjukt förvirrande det där. Jag har många gånger haft precis motsatt effekt på betyget; när jag har nollat krediterna har betyget skjutit i höjden positivt (trots att den totala skulden kanske till och med ökat med mer i blanco). Skulle vara väldigt intressant att få det utrett :)

Med det sagt så sa jag ändå upp en gammal kredit på Collector/Betalkoll den här månaden. Känns som det räcker med två nollade kreditkort och en nollad Fairlo (som jag lyckades betala ner med ett riktigt högränteblanco från Marginalen den här månaden). För någonstans måste det ju finnas en gräns för hur många och hur stora krediter det är fördelaktigt att ha antar jag.
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
När tror ni UC uppdateras den här månaden? Vågar man hoppas på i veckan?
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Jag var överdrivet optimistisk och har uppdaterat flitigt ända sedan måndag morgon :) Men under veckan bör det ju verkligen komma (eller så hoppas jag mest)

Haha samma här, betalat ner en övertrasserad kredit något så väldigt nyfiken på vad det gör för betyget. Är det tillräckligt bra så blir det att chansa och skicka iväg en ansökan för samlingslån.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Haha samma här, betalat ner en övertrasserad kredit något så väldigt nyfiken på vad det gör för betyget. Är det tillräckligt bra så blir det att chansa och skicka iväg en ansökan för samlingslån.
Liknande situation här. Tagit ett blanco och betalat ner massa krediter så ser fram emot uppdateringen. Och nästa tisdag försvinner en ff och på torsdagen blir en annan 6 månader så hoppas nå fram till ett tillräckligt bra betyg för ett nytt samlingslån snart :)
 

Lånhajen

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Augusti 2023
Meddelanden
159
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
Liknande situation här. Tagit ett blanco och betalat ner massa krediter så ser fram emot uppdateringen. Och nästa tisdag försvinner en ff och på torsdagen blir en annan 6 månader så hoppas nå fram till ett tillräckligt bra betyg för ett nytt samlingslån snart :)

Spännande! Blir det en ansökan eventuellt på torsdag då? :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp