• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Jag är rätt nöjd ändå. Jag förväntade mig inte någonting idag, och misstänkte att det kunde sticka iväg åt andra hållet upp mot och över 10%. Så man får ta att det nästan halverades som en liten god nyhet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
Lite roligt kan man ha om man är siffernörd. I UCs kreditkollen kan man nämligen se sin egen upplysning, och UC håller på att förändra en del - däribland Min Upplysning-sidan.

Om man går in där så får man följande val.
uc0.png

Man kan klicka på knappen och få en PDF med sin upplysning, och så här ser det ut hos mig nu.
uc2.png

Fint och modernt och allt, och jag blir glad över att UC inte säger NÅGONTING om det som UC listar här, något man kan se om man klickar på länken under knappen "Skapa PDF" i första bilden. Då får man sin upplysning på det gamla sättet.

uc1.png

Det är alltså samma data som presenteras, fast på olika sätt - men här så finns ju mitt historiska skuldsaldo med. Om man, som jag, är lätt besatt på olika sätt så kan man ju fundera på vilken version som skickas till kreditgivare. Om någon.

Innan någon påpekar det så är jag medveten om att det som skickas FÖRMODLIGEN inte alls ser ut så här, utan att det är något annat, och att alla grottiga detaljer om mina tidigare skumma förehavanden mot mig själv finns med.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
För mig uppdaterades det redan den 10:e förra månaden. Vågar man hoppas på en repris nu i sköna september? Någon som hann få uppdaterat redan i fredags? Blir nog UC-vaka ikväll :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
För mig uppdaterades det redan den 10:e förra månaden. Vågar man hoppas på en repris nu i sköna september? Någon som hann få uppdaterat redan i fredags? Blir nog UC-vaka ikväll :)
brukar väl inte uppdateras på helgen?
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 687
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
694
Mottagna reaktioner
824
Poäng
687
För min del tycker jag mig ha märkt att saker ändras efter lunch på vardagar. Förutom denna gången då.
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
För min del tycker jag mig ha märkt att saker ändras efter lunch på vardagar. Förutom denna gången då.
Ibland har jag varit med om att det varit just vid midnatt. Men det kanske främst har gällt förfrågningar som försvinner och får utslag. Minns inte riktigt. :)
 

Majsan72

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
18 Juli 2022
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
67
Poäng
197
Nu har jag lyckats betala hela min Qliroskuld. Spelar det någon roll för mitt UC-betyg om krediten är nollad, eller bör jag be Qliro stänga krediten ?
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Nu har jag lyckats betala hela min Qliroskuld. Spelar det någon roll för mitt UC-betyg om krediten är nollad, eller bör jag be Qliro stänga krediten ?

Det råder delade meningar, men jag hade nog valt att avsluta krediter som jag inte tänker/vågar använda längre. Möjligtvis ha någon kvar med bra villkor som används strategiskt. Det vill säga att alltid betala av full balans för varje faktueringsperiod.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp