• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
54
Poäng
187
Jag har tidigt godkänt min deklaration, utan ändringar.
Ingen förändring på minUC än, är det kört för uppdatering i april då? Eller kan inkomstförändringen komma med nu i mitten av april?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
989
Poäng
787
Jag har tidigt godkänt min deklaration, utan ändringar.
Ingen förändring på minUC än, är det kört för uppdatering i april då? Eller kan inkomstförändringen komma med nu i mitten av april?
Kollat i kreditkollen och inkomstuppgifter?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
Posta denna kommentar i en annan tråd. Men tänker lägger den här också tycker den här hemma här. Mina tankar angående att behålla en kredit eller avsluta! SOM SAGT INGEN FAKTA, BARA MINA TANKAR PÅ DET!

Har jag haft en kredit på 100 k i 12 mån och Använt kanske 10 000 av dom 3 gånger på ett år.

då äre säkert jättebra för då ser dom ju jaha han har en kredit men ba som buffert vid nödfall.

MEN

som min t.e.x som jag hade över ett år. Som konstant va maxad. Betala in men tog ut lika fort så låg t.o.m
Alltid över 50 k haha. Då kan jag tänka mig det är
Bättre sägs upp den. För där ser dom ju att jag inte kan hantera den.

förstår du min tanke? :)

EDIT : tror nämligen att många härinne på forumet misstolkar med att ha kvar en kredit eller inte. Så tycker man får bilda sin egna uppfattning hur man tror det funkar.

Många hakar nog upp sig på att det ska förbättra och behåller den för att alla ba stirrar sig blinda på betyget. Sen ligger den där
Så kommer något bakslag så börjar man använda den igen för det är så "enkelt". Kanske til att falla tbx till ett spelberoende shoppingberoende eller något sånt. För mig kändes det bra säga upp för vill lånen ska va ett avslutat kapitel för mig.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
13/4-14/4 eller typ 19/4 om dom inte uppdaterar röda
Posta denna kommentar i en annan tråd. Men tänker lägger den här också tycker den här hemma här. Mina tankar angående att behålla en kredit eller avsluta! SOM SAGT INGEN FAKTA, BARA MINA TANKAR PÅ DET!

Har jag haft en kredit på 100 k i 12 mån och Använt kanske 10 000 av dom 3 gånger på ett år.

då äre säkert jättebra för då ser dom ju jaha han har en kredit men ba som buffert vid nödfall.

MEN

som min t.e.x som jag hade över ett år. Som konstant va maxad. Betala in men tog ut lika fort så låg t.o.m
Alltid över 50 k haha. Då kan jag tänka mig det är
Bättre sägs upp den. För där ser dom ju att jag inte kan hantera den.

förstår du min tanke? :)

EDIT : tror nämligen att många härinne på forumet misstolkar med att ha kvar en kredit eller inte. Så tycker man får bilda sin egna uppfattning hur man tror det funkar.

Många hakar nog upp sig på att det ska förbättra och behåller den för att alla ba stirrar sig blinda på betyget. Sen ligger den där
Så kommer något bakslag så börjar man använda den igen för det är så "enkelt". Kanske til att falla tbx till ett spelberoende shoppingberoende eller något sånt. För mig kändes det bra säga upp för vill lånen ska va ett avslutat kapitel för mig.
Håller med dig! Och jag tycker man ska ta bort den om man inte använder den eller behöver den. Spara över tid istället. Jag fick flera kreditkort efter jag fixat min ekonomi imoch trodde jag kunde hantera det. Jag hade kunnat spara dessa pengar istället och handlar när jag hade pengarna på kontot. Jag förstår inte syftet alls att ha krediter om man absolut inte behöver. Det sätter bara folk i skiten igen igen och igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har tidigt godkänt min deklaration, utan ändringar.
Ingen förändring på minUC än, är det kört för uppdatering i april då? Eller kan inkomstförändringen komma med nu i mitten av april?
Ska du betala tillbaka eller fick du utbetalt i början av april?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 944
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Spelar det roll om man skall betala tillbaka? Jag godkände min deklaration tidigt men skall betala tillbaka.
Kommer inkomstem inte att uppdateras nu i April då?

Nej vad jag vet får du vänta till augusti vid kvarskatt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp