• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.
Jag har ju hög belåningsgrad nu. 2x årsinkomst så kommer inte och får nog inte låna mer. Men jag ska försöka baka in remember i mitt nordax. Det är mitt mål. Men jag kommer söka via förmedlare och välja samla. Om det går riktigt bra kanske jag får en bank med ännu bättre än 7,9 ☹️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?
Hej! Jag utökande ett av mina blancolån och betalade av min kredit helt. För att städa upp mitt kreditbetyg och få ner räntan totalt på min skuldbörda.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 030
Mottagna reaktioner
500
Poäng
597
Nu är min årsinkomst uppdaterad på UC, hände ingenting på betyget. Inväntar på att dom ska uppdatera krediterna. Förhoppningsvis sjunker betyget då när dom nollas.
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
Jag provade söka genom Lendo idag. Sökte 60.000 och det bästa erbjudandet hittills är från Avarda med lösenkrav på 48.000. Hade 4,1 i uc betyg och får fram runt 45.500 som jag kan in med på deras lösenkrav. Hur hårda brukar de vara och brukar de kräva mer än detta? Erfarenheter om jag nu ska välja de eller inte?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jag provade söka genom Lendo idag. Sökte 60.000 och det bästa erbjudandet hittills är från Avarda med lösenkrav på 48.000. Hade 4,1 i uc betyg och får fram runt 45.500 som jag kan in med på deras lösenkrav. Hur hårda brukar de vara och brukar de kräva mer än detta? Erfarenheter om jag nu ska välja de eller inte?
Enligt vad jag har läst i forumet så kan de kräva att de kollar konto och neka efter det. Hur många ff och synliga lån har du? Bad har du får inkomst?
 

tjej86

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
2 Oktober 2016
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
13
Poäng
52
En ff, 260.000 i inkomst synliga lån 300.000. Då kanske jag ska avvakta lite till även om jag inte tror där kommer in fler erbjudanden. Brukar vara snabba Lendo
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp