• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
182
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Uppdaterat här med och det blev en dramatisk utveckling må jag säga. UC-score gick från 1,38 till 1,38 :D Hoppas på en positiv utveckling i mitten av månaden då jag har betalat av en ganska bra slant på skulderna de senaste månaderna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Får köpa den då har bara mitt kreditbetyg :D men nåt hände inatt för gick från 5,9 till 6,1 även om inkomsten steg med 120 000kr vilket är konstigt att uc risken stiger. Förmodligen för att jag kommer ansöka :D
Va? Din UC stiger ju inte för att du ska ansöka
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Men den gick upp och 2ff är borta samt att inkomsten steg med 100k. Vad kan det då bero på?!
Ja det kan jag inte svara på. Har du krediter?
 

viggeloo

V.I.P
Poäng: 357
Blev medlem
5 Augusti 2019
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
174
Poäng
357
Drygt att allas uc betyg blev bättre med högre inkomst men att mitt blev sämre. Hoppades hamna runt 4%
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
 

Enidza88

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
33
Poäng
147
Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
Hej, MissGrace. Jag undrar hur lyckades du lägga kredit in i blancolånet?
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Förresten nu har jag ju lagt om min sista kredit in i blancolånet hos remember. För att ha noll krediter. Blancolånet är inte uppdaterat ännu. Men krediten är så allt är bra och betyget blev som jag tidigare skrev betydligt bättre från 11 till 4. Bra hopp. Men nu har jag ju blanco på närmare 900.000 kr. Hur påverkar våra blanco våra betyg. Förutom underskott osv? Jag tycker inte jag märker att det påverkar något alls egentligen.
För mig blir betyget betydligt bättre med högre blanco och inga krediter.Underskottet för min del verkar inte påverka något alls, det kanske kvittar mot taxeringsvärdet på min fastighet. Hur som helst får jag inte låna några mer pengar, vilket är en befrielse i sig. Får tyvärr vänta på mina skattepengar tills i augusti men de är välkomna när de än kommer. Då åker de in på Avida-lånet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp