• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
222
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Ok såhär, jag använde precis 1000kr i kredit på kortet, när jag gjort det så upptäckte jag att jag har en delbetalning som ska vara betald imorgon. Så jag tryckte på betala, då man inte kan betala delbetalningarna med flexkrediten så blev jag tvungen att sätta in 1000kr som jag använde av flexkrediten för att saldot på kortet skulle bli 0 igen plus summan för att kunna betala delbetalningen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
B

Borg

Gäst
Poäng: 0
Måste vara så annars blir du ju väldigt svårt att betala delbetalnings köp. Om man får minus på själva konto så är det ju ett extremt dumt sätt att göra av dem
 
B

Borg

Gäst
Poäng: 0
Ok såhär, jag använde precis 1000kr i kredit på kortet, när jag gjort det så upptäckte jag att jag har en delbetalning som ska vara betald imorgon. Så jag tryckte på betala, då man inte kan betala delbetalningarna med flexkrediten så blev jag tvungen att sätta in 1000kr som jag använde av flexkrediten för att saldot på kortet skulle bli 0 igen plus summan för att kunna betala delbetalningen.

Det var så alltså var inte så jag uppfattade deras svar, det är ju riktigt korkat av dem att ha det så
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 341
Mottagna reaktioner
433
Poäng
557
Nån som vill prova att handla när
man har 0 på P.F.C. och se vad som händer. Det ska ju såfall dras på flexkrediten såfall väl?
 

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
222
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Ja det är ett konstigt upplägg! Men iaf det kan vara värt att tänka på!
 

Jinnarparen

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
30 Juni 2020
Meddelanden
222
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Nån som vill prova att handla när
man har 0 på P.F.C. och se vad som händer. Det ska ju såfall dras på flexkrediten såfall väl?
Den är kopplat till kortet så du hamnar minus på ditt kort.. men det funkar, har själv använt det idag, dock via nätet men bör funka i fysisk butik också
 
G

Gäst123123

Gäst
Poäng: 0
Men att köpa något, låt oss säga på netonnet för 9000 kr, via krediten man kan använda i appen (slå in debitkortets nr, datum och cvv), sedan lämna tillbaka varan för 9000kr dagen efter, sätta tillbaka beloppet på sitt kontokort - någon som vet om detta fungerar? Har för mig jag läst i tråden att det ska gå, kollar detta än en gång med er.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp