• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Konsekvenserna av spelande och skulder

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Räknade om allt efter ränta har dragits efter inbetalning, krona för krona med undantag för några avrundningar, hade missat lite enligt senaste inlägget men inte allt för farligt. Var ganska kul faktiskt att sitta och bygga ihop excel-ark med lite formlar, snitteränta och lätt kunna duplicera för var månad och bara fylla på data efter inbetalningar/lön och se hur skulden beter sig.

Det är som sagt möjligt att jag kommer få hjälp med samlingslån den kommande tiden men det är ett otroligt lugn att se att det går ihop oavsett.

Mat/nöje är ej inräknat men det är något jag arbetar på att sätta ihop en budget för. Bor väl lite sisådär just nu men tack och lov väldigt billigt.

Räknar med 37500 nettolön i Januari och 33000kr i Februari. Efter dess är det möjligt att jag kommer gå ner på 26000kr-28000kr om jag inte lyckas få mer övertid. Nu jämkar jag grovt på 15% skatt så detta är givetvis något jag måste begära omprövning på om samlingslån ändrar årets totala räntekostnader.

Jobbar så mycket jag kan, på gränsen till för mycket. Min grundlön brutto ligger på 29000kr samt lite kring 2000 OB.

A2729956-2B83-404E-9B89-848B4FDE1A76.jpeg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757

Där är vi iallafall två så det är ingen fara. Vill dock få fram en hållbar matbudget, lite osäker än hur mycket jag spenderar på mat i dagsläget. Händer ofta att jag varannan-dag-handlar, skulle vilja ändra detta till åtminstone vecko-vis = mindre impulshandling.
 

DiscoKjell

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
9
Poäng
32
Räknade om allt efter ränta har dragits efter inbetalning, krona för krona med undantag för några avrundningar, hade missat lite enligt senaste inlägget men inte allt för farligt. Var ganska kul faktiskt att sitta och bygga ihop excel-ark med lite formlar, snitteränta och lätt kunna duplicera för var månad och bara fylla på data efter inbetalningar/lön och se hur skulden beter sig.

Det är som sagt möjligt att jag kommer få hjälp med samlingslån den kommande tiden men det är ett otroligt lugn att se att det går ihop oavsett.

Mat/nöje är ej inräknat men det är något jag arbetar på att sätta ihop en budget för. Bor väl lite sisådär just nu men tack och lov väldigt billigt.

Räknar med 37500 nettolön i Januari och 33000kr i Februari. Efter dess är det möjligt att jag kommer gå ner på 26000kr-28000kr om jag inte lyckas få mer övertid. Nu jämkar jag grovt på 15% skatt så detta är givetvis något jag måste begära omprövning på om samlingslån ändrar årets totala räntekostnader.

Jobbar så mycket jag kan, på gränsen till för mycket. Min grundlön brutto ligger på 29000kr samt lite kring 2000 OB.

Visa bilaga 3761
Komiska är att du har en inkomst på 37500 kr , 5645 kr efter allt är betalt. Vad är problemet? Bara att börja betala av mindre belopp samt med äckligast ränta. Sen fortsätter du så tills det är slut. Alternativt ta ett samlingslån och ta bort samtliga skulder och få ner månadskostnaden.
 

mek77

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
13 December 2023
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
osäker än hur mycket jag spenderar på mat i dagsläget.

eh ja.

För jag drog åt svängremmen ordentligt och ligger nu om 700kr/mån(vinter) i sommar har jag tillgång till mina odlingar & produktioner så då är det max 400 kr/mån.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Komiska är att du har en inkomst på 37500 kr , 5645 kr efter allt är betalt. Vad är problemet? Bara att börja betala av mindre belopp samt med äckligast ränta. Sen fortsätter du så tills det är slut. Alternativt ta ett samlingslån och ta bort samtliga skulder och få ner månadskostnaden.

"Räknar med 37500 nettolön i Januari och 33000kr i Februari. Efter dess är det möjligt att jag kommer gå ner på 26000kr-28000kr om jag inte lyckas få mer övertid. Jobbar så mycket jag kan, på gränsen till för mycket. Min grundlön brutto ligger på 29000kr samt lite kring 2000 OB."

Tyvärr. Väldigt bra månader just nu bara vilket jag är tacksam för.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Klarna skuldern 12000 kr - 2200kr i månaden. Har du nyttjat remembers betalfria månader?

I så fall: logga in på mina sidor och ta betalfri månad på remember lån och kredit. Ungefär 6300kr du slipper betala en månad.

Lägg dom 6300 + ordinarie 2200 på Klarna, på Klarna denna månad så blir du av med 8500 av 12000 där. Då kan du betala 3500kr och sopa undan Klarna helt och hållet nästa månad.

Sen har du 2200 kr mindre att fundera över i månaden.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Klarna skuldern 12000 kr - 2200kr i månaden. Har du nyttjat remembers betalfria månader?

I så fall: logga in på mina sidor och ta betalfri månad på remember lån och kredit. Ungefär 6300kr du slipper betala en månad.

Lägg dom 6300 + ordinarie 2200 på Klarna, på Klarna denna månad så blir du av med 8500 av 12000 där. Då kan du betala 3500kr och sopa undan Klarna helt och hållet nästa månad.

Sen har du 2200 kr mindre att fundera över i månaden.

Bra tips! Jag har utnyttjat Remembers betalfria månader tidigare, lite oklart när min nästa betalningsfria är men det borde jag absolut göra. :tummen:
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Har en person som vill kika på möjligheterna att gå in som borgensman för ett samlingslån på 400K. Han vill dock inte gärna gå in som medsökande men idag verkar det inte vara någon bank som faktiskt erbjuder lån med borgensman? Eller kanske mer att det inte längre görs någon skillnad på borgensman och medsökande?

Står såhär inne på Sparbankerna men inte mycket mer.

"Skillnaden på en medlåntagare och en borgensman är att borgensmannen endast får ansvar för att betala när låntagaren inte kan betala tillbaka lånet själv. En medlåntagare tar ett gemensamt lån på samma villkor som huvudlåntagaren och har samma skyldigheter och ansvar som huvudlåntagaren."
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
374
Poäng
497
Räknade om allt efter ränta har dragits efter inbetalning, krona för krona med undantag för några avrundningar, hade missat lite enligt senaste inlägget men inte allt för farligt. Var ganska kul faktiskt att sitta och bygga ihop excel-ark med lite formlar, snitteränta och lätt kunna duplicera för var månad och bara fylla på data efter inbetalningar/lön och se hur skulden beter sig.

Det är som sagt möjligt att jag kommer få hjälp med samlingslån den kommande tiden men det är ett otroligt lugn att se att det går ihop oavsett.

Mat/nöje är ej inräknat men det är något jag arbetar på att sätta ihop en budget för. Bor väl lite sisådär just nu men tack och lov väldigt billigt.

Räknar med 37500 nettolön i Januari och 33000kr i Februari. Efter dess är det möjligt att jag kommer gå ner på 26000kr-28000kr om jag inte lyckas få mer övertid. Nu jämkar jag grovt på 15% skatt så detta är givetvis något jag måste begära omprövning på om samlingslån ändrar årets totala räntekostnader.

Jobbar så mycket jag kan, på gränsen till för mycket. Min grundlön brutto ligger på 29000kr samt lite kring 2000 OB.

Visa bilaga 3761
Lust dela med dig av excelen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp