• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Konsekvenserna av spelande och skulder

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Hon är guld värd, jag ska vara väldigt tacksam att hon ens pratar om att stanna kvar. Hon har övervägt att lösa ut mig för ALLT och att jag skulle betala henne allt jag äger varje månad till henne utöver hyra/mat, som en personlig skuldsanering haha.

Jag har dock förklarat för henne att hon bör sakta ner och se på helhetssituationen. Jag kommer inte falla tillbaka, speciellt eftersom jag visar min ekonomi till henne varje vecka; men jag har svagheter och är en missbrukare i grunden. Jag vill förtjäna hennes tillit och vinna tillbaka henne, jag vill lösa situationen som jag själv har orsakat och på riktigt förändras till en man hon kan räkna med. Skulle jag få hjälp av föräldrarna och komma ner i lånekostnader finns det mycket hopp ändå och en bra rehabilitering där jag får ta ansvar för det jag gjort samtidigt som jag inte behöver leva i misär; och det känns bättre!
Du är grym! Ja precis som du skrev att ”se helhetssituationen” är jätte viktigt, jobba på dig själv och ditt beroende. Du kan lätt falla tillbaka om någon löser alla dina lån, snackar av egen erfarenhet. Kung du är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Du är grym! Ja precis som du skrev att ”se helhetssituationen” är jätte viktigt, jobba på dig själv och ditt beroende. Du kan lätt falla tillbaka om någon löser alla dina lån, snackar av egen erfarenhet. Kung du är.

Precis! Det är ju ofta så situationen har urartat tidigare, att man fått samlingslån för att läsa krediter och sen börjat norpa på krediter för konsumtion eller i värsta fall spel och sen är man tillbaka igen fast värre än förra gången.

Min älskade tjej känner inte till den här mörka världen men jag har visat henne MinUC, alla olika kreditupplysningar, hur Revolut och olika ”alternativ” fungerar, verkligen ALLT. Jag har bokstavligen inga hål jag kan fly till och det känns underbart. <3
 

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Precis! Det är ju ofta så situationen har urartat tidigare, att man fått samlingslån för att läsa krediter och sen börjat norpa på krediter för konsumtion eller i värsta fall spel och sen är man tillbaka igen fast värre än förra gången.

Min älskade tjej känner inte till den här mörka världen men jag har visat henne MinUC, alla olika kreditupplysningar, hur Revolut och olika ”alternativ” fungerar, verkligen ALLT. Jag har bokstavligen inga hål jag kan fly till och det känns underbart. <3
Bra att du är ärlig och öppen för henne, håll det alltid äkta så lönar det sig i längden. Keep it up! Tror på dig ska bli spännande o följa denna tråd! Håll oss uppdaterade.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Kan rekommendera att skriva till alla banker om en permanent spärr.

Mailadresser Lån (Rensat dom som är nerlagda, har kvar dom som har "pausat" utlåning med aktiva mailadresser"):

Mottagare (Bara att klistra in alla nedan i ett nytt mail under mottagare alternativ "Hemlig Kopia" på gmail om du inte vill att andra banker ska se vart du skickar):

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
ku[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
info@säkerfinans.se


Rubrik: Spelberoende - Permanent spärra personnummer för framtida lån & krediter


Hejsan,

Jag har haft ett grovt spelberoende där jag har lånat mer pengar än jag kan betala till att spela bort pengar.
Jag har även slutat spela, men fått återfall - åter om lånade pengar. Jag har nu bestämt att ta tag i mina problem.

Därför så är mitt krav att mitt personnummer ska vara permanent spärrat i ert systemet för framtida lån. Både hos Er och eventuella systersidor/samarbetspartner/bolag i koncernen. Permanenta spärren gäller för alla finansiella produkter som lån, krediter, smslån och andra produkter som genererar en faktura. Men även all form av reklam via SMS, Telefon, Email, Post. Jag använder även lagen om GDPR och ni får inte sälja vidare mina uppgifter eller data till andra bolag.

Jag skriver detta mail till alla banker: För min egen skull då jag inte kan hantera lån, men också för Er skull. Lånar ni ut pengar till mig i framtiden är det väldigt osäkert om ni någonsin får igen några pengar. Skuldsätter jag mig mer kommer jag förmodligen inte kunna betala.

Permanenta spärren är beslutad och skall börja gälla med omedelbar verkan utan frågan (oavsett om jag är kund, har varit kund eller aldrig varit kund, i förebyggande syfte). Detta bekräftar jag nedan med mina uppgifter:

Namn:
Personnummer:
Telefonnummer:
Email:


Jag har inget emot Er i säg. Men vill ändå förklara situationen i starkaste ordalag så att det aldrig kan ske ett misstag och vara säker på att spärren verkligen gäller.

Vänligen återkom vändande med en kort bekräftelse på att spärren är aktiv för all framtid.

Allt gott!

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn


Utöver "spelpaus" på maxtid så kan du göra exakt likadant även till alla spelbolag. Bara att du får lägga ner ett par timmar på att surfa in på alla spelsidor och hitta kundservice mailadressen. Att samla mailadresser i 2-3 timmar och skicka iväg ett mail med liknande mall som ovan om permanent spärr för all framtid är en billig garanti för att du inte kan spela igen. Det kan du göra i omgångar också. Säga att idag tar jag och mailar 50 största. En annan dag tar jag dom 50 största sidorna med koncern som jag inte tog i första vändan. Sen 50 till etc. När du kommer upp i 100-150 sidor så ska du se att det snabbt börjar ta slut, även om det känns som det finns oändligt med sidor.
 
Senast ändrad:

fillevem90

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Augusti 2022
Meddelanden
151
Mottagna reaktioner
39
Poäng
147
Kan rekommendera att skriva till alla banker om en permanent spärr.

Mailadresser Lån (Rensat dom som är nerlagda, har kvar dom som har "pausat" utlåning med aktiva mailadresser"):

Mottagare (Bara att klistra in alla nedan i ett nytt mail under mottagare alternativ "Hemlig Kopia" på gmail om du inte vill att andra banker ska se vart du skickar):

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
ku[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
info@säkerfinans.se


Rubrik: Spelberoende - Permanent spärra personnummer för framtida lån & krediter


Hejsan,

Jag har haft ett grovt spelberoende där jag har lånat mer pengar än jag kan betala till att spela bort pengar.
Jag har även slutat spela, men fått återfall - åter om lånade pengar. Jag har nu bestämt att ta tag i mina problem.

Därför så är mitt krav att mitt personnummer ska vara permanent spärrat i ert systemet för framtida lån. Både hos Er och eventuella systersidor/samarbetspartner/bolag i koncernen. Permanenta spärren gäller för alla finansiella produkter som lån, krediter, smslån och andra produkter som genererar en faktura. Men även all form av reklam via SMS, Telefon, Email, Post. Jag använder även lagen om GDPR och ni får inte sälja vidare mina uppgifter eller data till andra bolag.

Jag skriver detta mail till alla banker: För min egen skull då jag inte kan hantera lån, men också för Er skull. Lånar ni ut pengar till mig i framtiden är det väldigt osäkert om ni någonsin får igen några pengar. Skuldsätter jag mig mer kommer jag förmodligen inte kunna betala.

Permanenta spärren är beslutad och skall börja gälla med omedelbar verkan utan frågan (oavsett om jag är kund, har varit kund eller aldrig varit kund, i förebyggande syfte). Detta bekräftar jag nedan med mina uppgifter:

Namn:
Personnummer:
Telefonnummer:
Email:


Jag har inget emot Er i säg. Men vill ändå förklara situationen i starkaste ordalag så att det aldrig kan ske ett misstag och vara säker på att spärren verkligen gäller.

Vänligen återkom vändande med en kort bekräftelse på att spärren är aktiv för all framtid.

Allt gott!

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn


Utöver "spelpaus" på maxtid så kan du göra exakt likadant även till alla spelbolag. Bara att du får lägga ner ett par timmar på att surfa in på alla spelsidor och hitta kundservice mailadressen. Att samla mailadresser i 2-3 timmar och skicka iväg ett mail med liknande mall som ovan om permanent spärr för all framtid är en billig garanti för att du inte kan spela igen. Det kan du göra i omgångar också. Säga att idag tar jag och mailar 50 största. En annan dag tar jag dom 50 största sidorna med koncern som jag inte tog i första vändan. Sen 50 till etc. När du kommer upp i 100-150 sidor så ska du se att det snabbt börjar ta slut, även om det känns som det finns oändligt med sidor.
Funkar detta även om personen i fråga har fortfarande skulder till bolagen?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Funkar detta även om personen i fråga har fortfarande skulder till bolagen?
Ja, det är inga problem. Har själv spärrat mig från flera banker på detta sätt medan jag fortfarande hade skuld till dom. Man behåller bara lånet man har, men kan inte ta nya.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Kan rekommendera att skriva till alla banker om en permanent spärr.

Mailadresser Lån (Rensat dom som är nerlagda, har kvar dom som har "pausat" utlåning med aktiva mailadresser"):

Mottagare (Bara att klistra in alla nedan i ett nytt mail under mottagare alternativ "Hemlig Kopia" på gmail om du inte vill att andra banker ska se vart du skickar):

[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
ku[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
info@säkerfinans.se


Rubrik: Spelberoende - Permanent spärra personnummer för framtida lån & krediter


Hejsan,

Jag har haft ett grovt spelberoende där jag har lånat mer pengar än jag kan betala till att spela bort pengar.
Jag har även slutat spela, men fått återfall - åter om lånade pengar. Jag har nu bestämt att ta tag i mina problem.

Därför så är mitt krav att mitt personnummer ska vara permanent spärrat i ert systemet för framtida lån. Både hos Er och eventuella systersidor/samarbetspartner/bolag i koncernen. Permanenta spärren gäller för alla finansiella produkter som lån, krediter, smslån och andra produkter som genererar en faktura. Men även all form av reklam via SMS, Telefon, Email, Post. Jag använder även lagen om GDPR och ni får inte sälja vidare mina uppgifter eller data till andra bolag.

Jag skriver detta mail till alla banker: För min egen skull då jag inte kan hantera lån, men också för Er skull. Lånar ni ut pengar till mig i framtiden är det väldigt osäkert om ni någonsin får igen några pengar. Skuldsätter jag mig mer kommer jag förmodligen inte kunna betala.

Permanenta spärren är beslutad och skall börja gälla med omedelbar verkan utan frågan (oavsett om jag är kund, har varit kund eller aldrig varit kund, i förebyggande syfte). Detta bekräftar jag nedan med mina uppgifter:

Namn:
Personnummer:
Telefonnummer:
Email:


Jag har inget emot Er i säg. Men vill ändå förklara situationen i starkaste ordalag så att det aldrig kan ske ett misstag och vara säker på att spärren verkligen gäller.

Vänligen återkom vändande med en kort bekräftelse på att spärren är aktiv för all framtid.

Allt gott!

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn


Utöver "spelpaus" på maxtid så kan du göra exakt likadant även till alla spelbolag. Bara att du får lägga ner ett par timmar på att surfa in på alla spelsidor och hitta kundservice mailadressen. Att samla mailadresser i 2-3 timmar och skicka iväg ett mail med liknande mall som ovan om permanent spärr för all framtid är en billig garanti för att du inte kan spela igen. Det kan du göra i omgångar också. Säga att idag tar jag och mailar 50 största. En annan dag tar jag dom 50 största sidorna med koncern som jag inte tog i första vändan. Sen 50 till etc. När du kommer upp i 100-150 sidor så ska du se att det snabbt börjar ta slut, även om det känns som det finns oändligt med sidor.

Tack för grym information som vanligt. :vinnare:
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Viaconto avbetald av fästmön.

Nettolön i januari tack vare att jag jobbat som ett as över jul och nyår: 37.500kr
Lånekostnader: 17.800kr
Fasta kostnader som hyra/el/mobil/gym/a-kassa/mobil/försäkring: 5.000kr
Betala tillbaka till fästmön: 8.600kr

Kvar? 6.100kr. Tänkte även ge 2.500kr till damen som en gåva då hon åker iväg på resa i slutet av månaden och att hon inte fick någon julklapp av mig. Sa åt henne att hon ska använda de till att köpa något fint till henne, att jag åtminstone vill kunna ge henne någonting nu innan jag går till attack på resterande lån, trots att hon inte behöver pengarna.

Kvar efter allt? 3600kr som ska täcka för mat och vardagsliv fram till Februarilönen. Känns stabilt och viktigast av allt, JAG GÅR INTE BACK, JAG TAR INGA NYA LÅN/KREDITER! :) Ska på mitt andra möte för spelberoende ikväll också.

Efter Januari kommer jag börja avsätta minst en tusenlapp i månaden på sparkonto för att samla en liten buffert, tror det är bra för psyket att känna att det finns någon form av säkerhet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp