• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under tiden ni väntar på inledande?
Som övriga säger, du måste sluta använda dina krediter då det kan ses som nya lån och det finns ingen tydlig brytpunkt. Förstår att det är tufft då du har det jobb du har men går du inte runt nu så kommer det ändå inte hålla i längden och förr el senare blir det utmätning. Tror vi skulle bli förvånade om vi visste hur många kollegor vi har på våra arbetsplatser (i alla positioner) som har löneutmätning/skuldsanering/ekonomiska bekymmer. .
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Hur fungerar det om man ansökt om nån typ för 2 månader sen men blivit nekad lån? Fick en akut utgift som var tvungen att lösa sig så var desperat men familj hjälpte mig vid det läget. Tänker om dem tar uc och kikar där på just om man gjort ansökan?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Just nu arbetar KFM med ärenden som inkom den 13/2. Jag ansökte runt den 20/2 så räknar med ett samtal nästa vecka eller veckan därpå. Du har redan haft ditt samtal, eller hur va det?

Mitt förra hade jag för typ 2 månader sedan! Sen så sökte jag igen :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp