• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Får man en bokad tid för detta samtal? Tänker så jag inte jobbar och inte kan svara och så man hinner förbereda sig mentalt
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Får man en bokad tid för detta samtal? Tänker så jag inte jobbar och inte kan svara och så man hinner förbereda sig mentalt
Du får ett sms några timmar innan de ringer och när de väl ringer kan du ju fråga om det går bra att ta samtalet en viss tid pga arbete.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Du får ett sms några timmar innan de ringer och när de väl ringer kan du ju fråga om det går bra att ta samtalet en viss tid pga arbete.
Tack! Vad bra, då kan jag förbereda arbetet när det närmar sig att jag kommer få en plötslig tid och så hinner man förbereda sig.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under tiden ni väntar på inledande?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under tiden ni väntar på inledande?
Sluta med det, i vissa fall kan det räknas som lån i nära tid och ingen tydlig brytpunkt.
Går du inte runt så är det så och skulle du bli nekad skuldsanering så ta utmätning ett tag och sök igen senare.
Betala det viktigaste, hyra och osv men släpp resten. Lite läskigt är det men du kommer må så mycket bättre.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under tiden ni väntar på inledande?
Sluta använda dem direkt, bättre att inte gå runt då om det nu är skuldsanering du vill ha.
Ser inte bra ut om du använt krediter 1 månad innan samtalet
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under tiden ni väntar på inledande?
Jag slutade ju o betala månaden efter jag sökt, eftersom det inte går längre, o inte har gått runt på väldigt länge… Så förbereder mej på löneutmätning om jag inte får skuldsanering. Känns inte kul, men måste bli så. Tror inte det är bra för ansökan att du fortsätter använda krediterna. Om du inte får skuldsanering så måste du kanske släppa ändå ju? Jag tänker att jag komma få mycket mer pengar över o månaden med löneutmätning än jag har nu så kommer nog kännas skönt sen även om det känns piss att jag ens hamnade här.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Jag har ansökt och de borde höra av sig i maj! Jag fortsätter betala på mina räkningar men betalar in på krediter och får plocka ut för att gå runt. Detta gör att det känns som jag kommer bli nekad skuldsanering! Hur har ni andra gjort under til
Sluta med det, i vissa fall kan det räknas som lån i nära tid och ingen tydlig brytpunkt.
Går du inte runt så är det så och skulle du bli nekad skuldsanering så ta utmätning ett tag och sök igen senare.
Betala det viktigaste, hyra och osv men släpp resten. Lite läskigt är det men du kommer må så mycket bättre.
är så rädd att släppa! Vet att jag kommer behöva göra det. Men mest rädd för löneutmätning och att de på jobbet kommer veta. Då jag är i chefsposition.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp