• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

nowayback

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
20 Oktober 2022
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
86
Poäng
237
Den ingår i din skuldsanering ändå även om den inte syns på ditt skuldsaldo hos kfm.
De gör så för om din sanering av någon anledning inte beviljas så kan de få mer pengar om de låter räntan ticka på.
Ah. Men om saneringen går genom om 1 vecka då får de ju inget för de har dragit tillbaka kravet? De skulle få tillbaka 240k (75%) av sina 323k. Bara de inte slår knut nu den sista veckan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

emili85

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
20
Poäng
101
Ni som har skuldsanering eller är på vägen, när ni fått förslag på betalplan, hur länge dröjde det innan ni fick slutgiltigt besked? (Beviljad/avslag)
 

Mumlan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
20 Maj 2023
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
189
Poäng
357
Fyra - fem veckor fick jag vänta, det var januari/februari. Ingen invände, det kanske kan påverka tiden?
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Ni som har skuldsanering eller är på vägen, när ni fått förslag på betalplan, hur länge dröjde det innan ni fick slutgiltigt besked? (Beviljad/avslag)
Kollade - exakt 76 dagar för mig

Betalplan i December och Beviljad i mars

Men väntetiderna/handläggningstiderna har gått upp lite sen den.
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Jag har inte fått beviljat än. Fick betalplan i början på augusti och min handläggare ringde förra veckan och berättade b la att denne ”räknade” med att kunna fatta beslut i början/mitten av september och att min betalplan troligtvis skulle börja i oktober.

Vi får väl se..
 

emili85

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
20
Poäng
101
På förslaget så står det vilken månad betalplanen börjar gälla. Om man inte hunnit fått beslut innan dess, ska man ändå följa betalplanen eller beloppet man fick vid inledande?
 

emili85

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
21 Maj 2024
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
20
Poäng
101
Jag har inte fått beviljat än. Fick betalplan i början på augusti och min handläggare ringde förra veckan och berättade b la att denne ”räknade” med att kunna fatta beslut i början/mitten av september och att min betalplan troligtvis skulle börja i oktober.

Vi får väl se..
Fick du inte veta vilken månad du skulle börja betala på betalplan när du fick förslaget?
 

TheNiceGuy

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
17 Februari 2022
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Ja i november egentligen men som sagt handläggare nämnde trolig start oktober istället.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp