• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Alltså ni går ju lite of topic här det vore kanske smidigare öppna en egen tråd :D?

Tillbaka till min tråd - jag har fortfarande inte fått något av KFM att redogöra för inkomster och dylikt. Gått ett bra tag nu.
Har knappt hänt att någon tråd hållit sig till ärendet. En del pga att diskussionen färdas åt ett visst håll, en del kapar med frågor kring ämnet och en del kapar helt utan koppling till ämnet.
Rimlig fråga i denna tråd vore på tredje varianten att här fråga om koktips på potatis..
 

Malex

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
11 Augusti 2022
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Lånar tråden lite om det går bra. Ingår en kredit där man köpt en mobil på Telia Finance och en produkt på komplett i saneringen?

Sen har jag t ex frogtail som bara tar autogiro och det går inte att stänga av. Jag har nämligen fått inledande och som jag har förstått det så ska man inte betala på någon kredit alls då?

Kan man ringa de o säga att man fått inledande så att de stänger av autogiro?

Tack!
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Lånar tråden lite om det går bra. Ingår en kredit där man köpt en mobil på Telia Finance och en produkt på komplett i saneringen?

Sen har jag t ex frogtail som bara tar autogiro och det går inte att stänga av. Jag har nämligen fått inledande och som jag har förstått det så ska man inte betala på någon kredit alls då?

Kan man ringa de o säga att man fått inledande så att de stänger av autogiro?

Tack!
Du kan väl plocka bort dom från autogiro ? Det har jag alltid kunnat ! Men ha inga pengar på det kontot annars ! Alternativt öppna ett nytt !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Lånar tråden lite om det går bra. Ingår en kredit där man köpt en mobil på Telia Finance och en produkt på komplett i saneringen?

Sen har jag t ex frogtail som bara tar autogiro och det går inte att stänga av. Jag har nämligen fått inledande och som jag har förstått det så ska man inte betala på någon kredit alls då?

Kan man ringa de o säga att man fått inledande så att de stänger av autogiro?

Tack!

Alla skulder ingår inkl hundralappen du lånade av kollega till lunch.
Teoretiskt skulle du kunna slippa betala frisören om du får inledandebeslut precis mellan klippning klar och betalning sker, däremellan är jobbet på kredit
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Ni som fått betalplan.

Hur mycket har ni efter nettolön, hyra, vanliga räkningar?

och vad ligger betalplanen på?

Vad har ni att röra er med?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 955
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Vad betalplanen ligger på är ju egentligen inte så intressant eftersom det beror på inkomst. Man får inte behålla mer pga högre lön.
Dom får 5717 för en vuxen 3-4000 per barn beroende på ålder, och på det hyra, kostnader för resor till arbete barnomsorg och sjukdom.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 176
Mottagna reaktioner
1 928
Poäng
1 247
Vad betalplanen ligger på är ju egentligen inte så intressant eftersom det beror på inkomst. Man får inte behålla mer pga högre lön.
Dom får 5717 för en vuxen 3-4000 per barn beroende på ålder, och på det hyra, kostnader för resor till arbete barnomsorg och sjukdom.
Tack. Men hur fungerar det om en del är provisionsbaserat. Säg att jag har 38 en månad, men 43 en annan månad. Eller står det på räkningen: betala in allt utom 5717?

Är bonus/provision något som kan sätta käppar i hjulet för att ens bli beviljad? Säg att man har 27.000 grundlön, men resten provision/bonus-baserat
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp