• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hur mycket tid tror ni min handläggare lägger ner på mitt ärende nu medan hon väntar på att dom jag är skyldig ska inkomma med skulder?

Är det en stund varenda dag eller sitter hon nu mest och väntar på dessa 30 dagars tidsfrist har löpt ut, att alla har inkommit med sitt besked och sedermera att hon kan sammanställa en betalplan?

Eller är det att hon nu i en timme eller två går igenom mitt ärende på detaljnivå?

Man är ju nyfiken :D
Skulle tro att det läggs på is nu va tills alla har fått chans att svara? Om de lägger massa tid på det nu och sen visar det sig att man inte varit ärlig i ansökan om hur mkt skulder och när dem är ifrån tex så har dem lagt massa tid på en ansökan som ändå inte hade en chans att godkännas när det väl kom till kritan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Hur mycket tid tror ni min handläggare lägger ner på mitt ärende nu medan hon väntar på att dom jag är skyldig ska inkomma med skulder?

Är det en stund varenda dag eller sitter hon nu mest och väntar på dessa 30 dagars tidsfrist har löpt ut, att alla har inkommit med sitt besked och sedermera att hon kan sammanställa en betalplan?

Eller är det att hon nu i en timme eller två går igenom mitt ärende på detaljnivå?

Man är ju nyfiken :D
Terry,det hjälper inte att vara orolig och bekymra sig, det återstår bara att vänta och hoppas på det bästa (men ha en plan B också i alla fall).
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Terry,det hjälper inte att vara orolig och bekymra sig, det återstår bara att vänta och hoppas på det bästa (men ha en plan B också i alla fall).

Kloka ord verkligen.

Vilken del i processen är det vanligast att dom som man är skyldig brukar ha invändning, jag tänker exempelvis på Skatteverket i mitt fall. Tror att dom & Lowell känns som högrisk.

Är det i samband med inledande - betalplan och allt däromkring eller är det i sista steget när man fått beslutad skuldsanering i POIT (och dom tre veckorna dom har på sig att överklaga)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Hur mycket tid tror ni min handläggare lägger ner på mitt ärende nu medan hon väntar på att dom jag är skyldig ska inkomma med skulder?

Är det en stund varenda dag eller sitter hon nu mest och väntar på dessa 30 dagars tidsfrist har löpt ut, att alla har inkommit med sitt besked och sedermera att hon kan sammanställa en betalplan?

Eller är det att hon nu i en timme eller två går igenom mitt ärende på detaljnivå?

Man är ju nyfiken :D

Gör nog ingenting. Är nog mest samordnaren som registrerar in saker.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
En fråga.
Jag har varit tydlig med när min sambo förväntas ha en heltidstjänst med en helt okej lön. 35.000-37.000 bör hon ligga på som nyutexaminerad.
Jag hittade någon länk ifrån Sveriges Lärare / Lärarförbundet där ingångslön står och skickade det till handläggaren så min betalplan om jag kommer så långt kommer att baseras på detta.

Men hur funkar det, om min sambo skulle tjänar 4-5.000 mer då omprövar jag eller hur?
Håller mina borgenärer även koll på hennes inkomst och tar en UC en gång per år på henne också eller vad gäller för min sambo och hennes inkomst?

Någon med erfarenhet utav detta?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En fråga.
Jag har varit tydlig med när min sambo förväntas ha en heltidstjänst med en helt okej lön. 35.000-37.000 bör hon ligga på som nyutexaminerad.
Jag hittade någon länk ifrån Sveriges Lärare / Lärarförbundet där ingångslön står och skickade det till handläggaren så min betalplan om jag kommer så långt kommer att baseras på detta.

Men hur funkar det, om min sambo skulle tjänar 4-5.000 mer då omprövar jag eller hur?
Håller mina borgenärer även koll på hennes inkomst och tar en UC en gång per år på henne också eller vad gäller för min sambo och hennes inkomst?

Någon med erfarenhet utav detta?
Nej det tas ingen upplysning på din sambo.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Nej det tas ingen upplysning på din sambo.

Ska/förväntas jag ompröva om hennes inkomst förändras med 5-6.000 kronor i månaden då? För funderar på vem i hela friden som håller koll på det.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Ska/förväntas jag ompröva om hennes inkomst förändras med 5-6.000 kronor i månaden då? För funderar på vem i hela friden som håller koll på det.
Jag hade inte gjort det. Men så hade jag nog oxå en väldigt avslappnad inställning till min o makens sanering. Hade koll på att jag inte tjänade alldeles för mkt bara.
Men annars så är det väl via skatteverket de skulle kunna kolla vad någons partner tjänar. De får ju inte ta upplysningar på den personen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 946
Mottagna reaktioner
13 596
Poäng
10 387
Det finns inget som hindrar att dom kollar hennes inkomst. Men upplysning får dom inte ta.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Min sanering har vunnit laga kraft om en vecka! Nu skickade min sambo in omprövning då hans inkomst ökat. Han är inne på sitt andra år med sanering. Frågan är då om jag också ska ompröva hans nya inkomst. Mitt är ju inte klart än,
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp