• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Ja denna gången var det det som va felet...halva bolånet är på mig. Dom va rädda att om det blir problem med betalningar på bolånet så kan jag hamna hos kfm igen trots skuldsanering...
Du skrev "de va"alltså det är OK nu?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag har för mig att jag fick inledande 21 februari, dök upp i POIT någon dag senare,

När tror ni att jag får en betalplan presenterad (sker det på Kivra förresten eller får man ett samtal?) är det runt 22-23 mars?
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag har för mig att jag fick inledande 21 februari, dök upp i POIT någon dag senare,

När tror ni att jag får en betalplan presenterad (sker det på Kivra förresten eller får man ett samtal?) är det runt 22-23 mars?
Omöjligt att veta, det kan ta allt från några veckor till flera månader innan besked. Tog 9 veckor för mig och det kom på Kivra, när du läst igenom förslaget så ska du meddela din handläggare att allt stämmer sen skickas det ut till borgenärerna.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har för mig att jag fick inledande 21 februari, dök upp i POIT någon dag senare,

När tror ni att jag får en betalplan presenterad (sker det på Kivra förresten eller får man ett samtal?) är det runt 22-23 mars?
Förslag till skuldsanering menar du ?
Väldigt olika beroende på om dina borgenärer inkommit med uppgifter el dragit ut på det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Omöjligt att veta, det kan ta allt från några veckor till flera månader innan besked. Tog 9 veckor för mig och det kom på Kivra, när du läst igenom förslaget så ska du meddela din handläggare att allt stämmer sen skickas det ut till borgenärerna.

Har dom inte en tidsfrist att inkomma med uppgifterna?

Annars kan ju vissa förhala processen i 10 år.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Har dom inte en tidsfrist att inkomma med uppgifterna?

Annars kan ju vissa förhala processen i 10 år.
Brukar ta mer en 4 veckor ! För mig tog det 6-7 veckor ! Det är nog en mer normal tid skulle jag säga !
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag har för mig att jag fick inledande 21 februari, dök upp i POIT någon dag senare,

När tror ni att jag får en betalplan presenterad (sker det på Kivra förresten eller får man ett samtal?) är det runt 22-23 mars?

Jag sökte i november 2020. Fick samtal från handläggare 14 februari 2021. Mars fick jag inledande ihop med betalningsplan. Oktober 2021 fick jag beslut och betalplan igen.
 

Lurkeniburken

Medlem
Poäng: 87
Blev medlem
28 September 2020
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
20
Poäng
87
Har dom inte en tidsfrist att inkomma med uppgifterna?

Annars kan ju vissa förhala processen i 10 år.
De har ju 1 månad att inkomma med uppgifter efter kungörelsen i POIT, lite eftersläntrare brevledes så hamnar man på 6-7 veckor innan förslag om skuldsanering kommer.
För egen del fick jag inledande 13 dec, förslag på skuldsanering 31/1.
Jag godkände förslaget 1/2, drygt 1 vecka efter att jag godkänt förslaget så anmälde en borgenär in en skuld som de missat att anmäla in. Fick brev på Kivra att XX har anmält in denna skuld, stod uppkomst datum och ränta(noterbart att jag använt den kontokrediten 1 gång under sommaren, men uppkomst datum stod från när jag ansökte om den för 3årsen)
Godkände att borgenär skulle ingå i förslaget, sen tyst i 3v och sen förra veckan beslut om skuldsanering.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Då så, skönt att man är inne i 3:e veckan ifrån inledande nu. Bör således börja hända lite saker framåt slutet på den här månaden.

Ska bli intressant att se om alla anmält skulden, spontant är jag nästan övertygad om att Creditstar och Tandoo kommer skita i det.

När jag får förslag om skuldsanering ifrån handläggaren - om jag noterar att någon/några aktörer saknas där, är det något jag ska ta upp med min handläggare eller bara strunta i det?
 

Confused1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
16 December 2022
Meddelanden
112
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Då så, skönt att man är inne i 3:e veckan ifrån inledande nu. Bör således börja hända lite saker framåt slutet på den här månaden.

Ska bli intressant att se om alla anmält skulden, spontant är jag nästan övertygad om att Creditstar och Tandoo kommer skita i det.

När jag får förslag om skuldsanering ifrån handläggaren - om jag noterar att någon/några aktörer saknas där, är det något jag ska ta upp med min handläggare eller bara strunta i det?
När du fick inledande, gick du inte igenom det då och såg om alla aktörer var med?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp