• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 598
Poäng
10 387
I mitt fall delar 19 på 2.100 kronor...
Åtminstone första halvåret. Sen när min sambo är färdigexamninerad lär dom få någon hundralapp mer.
Det är ganska sällan en fråga som det invänds mot
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Det är ganska sällan en fråga som det invänds mot

Jag har varit ärlig längst med hela processen, kom på en sak nu att min sambo vikarierar några pass under våren så där är jag direkt på och skickar mail till min handläggare.
Varit extremt noggrann och ärlig med samtliga uppgifter. Hyran, kollektivtrafik och dylikt är inskickat med korrekt belopp på kronan.

Så förhoppningsvis lär det inte bli något strul längst vägen men man vet aldrig, viktiga är att man själv har ryggen fri och vet att man lämnat korrekta uppgifter o.s.v.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
En fråga.

Det kan hända att jag får in en affär på jobbet som man får in var hundrade år. Det är lång väg kvar i processen men det kan faktiskt bli att jag får in den.

Det skulle innebära kanske 200.000 i provis om inte strax över det - hur gör jag då? Jag har ju bara inledande så det finns ju ingenting att ompröva.

Jag kontaktar min handläggare eller vad tror ni? Hur kommer det fungera? OM jag får in denna affären är det ju en engångsgrej för att sedan ligga på "normala" lönenivåer igen.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
En fråga.

Det kan hända att jag får in en affär på jobbet som man får in var hundrade år. Det är lång väg kvar i processen men det kan faktiskt bli att jag får in den.

Det skulle innebära kanske 200.000 i provis om inte strax över det - hur gör jag då? Jag har ju bara inledande så det finns ju ingenting att ompröva.

Jag kontaktar min handläggare eller vad tror ni? Hur kommer det fungera? OM jag får in denna affären är det ju en engångsgrej för att sedan ligga på "normala" lönenivåer igen.
Skulle tro att det blir så att du får betala in en engångssumma. Tänker att det kanske fungerar som skatteåterbäringen gjorde för mej. Fick tillbaka 11000 kr under inledande som jag fick lov att spara till ett ev beslut o då fick jag betala in hela beloppet som en engångssumma (+ord belopp att betala den månaden) på första betalningen då jag fick beslutet.
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
En fråga.

Det kan hända att jag får in en affär på jobbet som man får in var hundrade år. Det är lång väg kvar i processen men det kan faktiskt bli att jag får in den.

Det skulle innebära kanske 200.000 i provis om inte strax över det - hur gör jag då? Jag har ju bara inledande så det finns ju ingenting att ompröva.

Jag kontaktar min handläggare eller vad tror ni? Hur kommer det fungera? OM jag får in denna affären är det ju en engångsgrej för att sedan ligga på "normala" lönenivåer igen.
Riskera ingenting, prata med handläggare, förklara till honom och på så sätt gardera dig vad som än händer. Varför skulle du krångla till det just NU?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
En fråga.

Det kan hända att jag får in en affär på jobbet som man får in var hundrade år. Det är lång väg kvar i processen men det kan faktiskt bli att jag får in den.

Det skulle innebära kanske 200.000 i provis om inte strax över det - hur gör jag då? Jag har ju bara inledande så det finns ju ingenting att ompröva.

Jag kontaktar min handläggare eller vad tror ni? Hur kommer det fungera? OM jag får in denna affären är det ju en engångsgrej för att sedan ligga på "normala" lönenivåer igen.
Även vid inledande ska du ompröva och jag är säker på att du får betala in det som en engångssumma.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Riskera ingenting, prata med handläggare, förklara till honom och på så sätt gardera dig vad som än händer. Varför skulle du krångla till det just NU?

Jag menar det, lika bra att ta det med handläggaren direkt. Jag tänker dock att jag gör det om det bli mer aktuellt, är som sagt långt ifrån i hamn.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 781
Poäng
9 547
Vet inte om jag har frågat detta tidigare - men får dom jag är skyldig pengar nu någon form utav brev/meddelande att jag har fått skuldsanering (inledande) eller är POIT det enda ställe där dom informeras om detta (innan betalplanen) ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp