• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rima822

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Under tiden jag hade inledande och precis godkänt betalplanen fick jag en löneökning på ca 600 kr netto. Det gav mig avslag.

Sen överklagade jag där jag ”tryckte” på flera punkter, vilket tillslut gav mig beslut om sanering. Men det var väldigt jobbiga och sömnlösa månader från det jag fick avslaget till beslut.

Pga att chefen tyckte jag gjorde ett bra jobb och gav mig en löneökning som gav 592 kr netto. Vilket KF gav mig avslag för.
Okej vad tråkigt, men vad var exakta anledningen till avslag? Jag finner det märkligt att få avslag för en liten ökning, vilket ändå är positivt när det kommer till att minska skulder. Löste det sen för dig efter överklagande?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Rima822

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Okej vad tråkigt, men vad var exakta anledningen till avslag? Jag finner det märkligt att få avslag för en liten ökning, vilket ändå är positivt när det kommer till att minska skulder. Löste det sen för dig efter överklagande?
Förlåt såg nu du skrev att du fick det beviljat sen, vad bra.
 

laurentii

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 December 2020
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Under tiden jag hade inledande och precis godkänt betalplanen fick jag en löneökning på ca 600 kr netto. Det gav mig avslag.

Sen överklagade jag där jag ”tryckte” på flera punkter, vilket tillslut gav mig beslut om sanering. Men det var väldigt jobbiga och sömnlösa månader från det jag fick avslaget till beslut.

Pga att chefen tyckte jag gjorde ett bra jobb och gav mig en löneökning som gav 592 kr netto. Vilket KF gav mig avslag för.
vad hade KF för argument att ge dig avslag pga av denna summan?
 

Sheriffen89

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
27 Januari 2022
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Vad skönt att höra! Då är det ingen som har haft invändningar då? Men risken finns ännu vad jag förstår att dem invänder något förutom betalplanen?
nej jag har inte hört ett ljud utan fick i Kivra
Invändningar kan komma senare! Så var det för mig innan allt blev klart.
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
jaa låter väldigt konstigt att en sådan liten summa ska göra skillnad.

standard höjning på Handels är väl ca 1000 kr ???!
 

Anonymspeltorsk

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
30 Oktober 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag fick inledande i slutet av september, det är inget att godkänna utan bara att vänta efter det eller? Fick en summa som jag ska betala varje månad men inte mycket mer information än så.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Jag fick inledande i slutet av september, det är inget att godkänna utan bara att vänta efter det eller? Fick en summa som jag ska betala varje månad men inte mycket mer information än så.
När du får betalplanen ( om du får den) ska du ringa in och godkänna den. Nu är det bara att vänta på nästa steg.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp