• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Nä precis så är det. Jobbig väntan bara. Nu när vissa lån börjar hamna hos kronofogden.
Svin jobbig väntan :(. Ja jag släppte alla mina lån när jag ansökte i april. Fick det till mig av skuldrådgivare på kommunen. Ja mådde piss när allt började hamna där och alla inkassokrav kom i brevlådan. Men samtidigt så kändes det skönt att slippa må dåligt över att lånen tog alla pengarna för mig utan att sjunka något och att någon annan bad mig göra det som sett fenomenet innan.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
@Ann Hur har det gått för dej?
Fått en ny handläggare och fick redovisa med min och sambons löner! Igår fick jag brev från kf att de återupptagit handläggningen och ska fortsätta betala efter inledande beslutet vilket jag enligt henne inte skulle gjort efter avslag. Hon sa att hon påmint remember när hon ringde som också verkar konstigt då hon sa 1,6 i skulder. Hon frågade vilka som kan ha gått vidare till inkasso med. Så redovisat allt så nu håller man tummarna på nytt.
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hur har det gått för alla? Jag fick mitt telefonsamtal från handläggare igår. Väntar nu spänt på och se om jag får inledande även denna gång. Och att det sen håller hela vägen så inte avslag kommer om ett par månader sen. Samtalet med handläggaren kändes iaf bra så är försiktigt optimistisk.
 
  • Gilla
Reaktioner: Ann

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Hur har det gått för alla? Jag fick mitt telefonsamtal från handläggare igår. Väntar nu spänt på och se om jag får inledande även denna gång. Och att det sen håller hela vägen så inte avslag kommer om ett par månader sen. Samtalet med handläggaren kändes iaf bra så är försiktigt optimistisk.
Har du fått avslag efter du fått inledande innan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp