• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Men oj, hur gammal är du?
Överskådlig tid , tänker ju att räntorna osv gör att man omöjligt kan bli av med den summan under överskådlig tid. Hoppas du kan få igenom det längre fram.
Är 36 år gammal! Nej det är omöjligt att kunna betala av känner jag! Och blir jag nekad skuldsanering kommer jag ha löneutmätning hela mitt liv
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Är 36 år gammal! Nej det är omöjligt att kunna betala av känner jag! Och blir jag nekad skuldsanering kommer jag ha löneutmätning hela mitt liv
Jaa , jag är i samma ålder som dig och har skulder på 900 000. Vet inte vad jag skulle göra om ja får avslag :(. Har en son också. Ska börja betala nu första i oktober. Min handläggare som kontaktade mig sa att jag inte skulle va så orolig för avslag då majoriteten får OK att fortsätta. Men efter att du fick det nu så känns det som att risken är stor att inte jag heller får det. Håller tummarna för oss båda. Hur lång tid tog det för dig från inledande till avslag?
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Jaa , jag är i samma ålder som dig och har skulder på 900 000. Vet inte vad jag skulle göra om ja får avslag :(. Har en son också. Ska börja betala nu första i oktober. Min handläggare som kontaktade mig sa att jag inte skulle va så orolig för avslag då majoriteten får OK att fortsätta. Men efter att du fick det nu så känns det som att risken är stor att inte jag heller får det. Håller tummarna för oss båda. Hur lång tid tog det för dig från inledande till avslag?
Vad har du i lön? Jag har 43800 innan skatt
Fick först inledande sen när inte alla skulder kommit in så fick jag avslag
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Vad har du i lön? Jag har 43800 innan skatt
Fick först inledande sen när inte alla skulder kommit in så fick jag avslag
Men hur kan du få avslag på det? Eller vad betyder det att inte alla skulder kommit in? Att du inte angett alla skulder eller att dina långivare inte svarat i tid? Verkar konstigt att du ska få avslag på det som du inte kan styra
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Vad har du i lön? Jag har 43800 innan skatt
Fick först inledande sen när inte alla skulder kommit in så fick jag avslag
Okej , jag har 33000 innan skatt, lite mindre än dig då. Men kan ändå tycka med tanke på räntorna att det aldrig kommer fungera med löneutmätning för dig.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Men hur kan du få avslag på det? Eller vad betyder det att inte alla skulder kommit in? Att du inte angett alla skulder eller att dina långivare inte svarat i tid? Verkar konstigt att du ska få avslag på det som du inte kan styra
Precis så! Att ex mitt rememberlån på 500.000 inte rapporterades in av dem när jag var i poit. Sen 5 andra som inte heller rapporterade in fast jag skickade till dem att jag fått inledande.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Okej , jag har 33000 innan skatt, lite mindre än dig då. Men kan ändå tycka med tanke på räntorna att det aldrig kommer fungera med löneutmätning för dig.
Jag har alla sämsta räntor! Ett lån med 8 i ränta som är det lägsta så kommer aldrig bli fri på löneutmätning
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Precis så! Att ex mitt rememberlån på 500.000 inte rapporterades in av dem när jag var i poit. Sen 5 andra som inte heller rapporterade in fast jag skickade till dem att jag fått inledande.
Hade du nämnt dessa för KF? Så himla konstigt ändå. Detta sa min handläggare på KF att jag inte behövde va orolig om jag missat någon för dem kommer att få in dem ändå isåfall. Nu vet jag att ja inte missat någon men som i ditt fall så skulle du med andra ord inte behövt va orolig för det ? Varför känns det som att allt handlar om tur över vem man får som handläggare på KF?
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Jag har alla sämsta räntor! Ett lån med 8 i ränta som är det lägsta så kommer aldrig bli fri på löneutmätning
Jaa men dem måste ju kolla på detta på nytt nu hos KF. Du BÖR få igenom det. Vi måste uppdatera varandra hur det går. Jag hoppas verkligen att dem godkänner en skuldsanering för dig. Du ska inte drabbad av att dem missat anmäla under inledande tiden
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp