• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Hej på er

Jag har nu fått beslut om hur min betalningsplan ska se ut. Den ska påbörjas i mars 2024 till september 2027. Yeeej... nu skickas förslaget ut till alla borgenärer.
Blev så glad med då jag nyligen fick ut försäkringspengar för medicinsk invaliditet , ganska hög summa. Fick behålla allting då det är ett engångsbelopp som inte skattas på. Bra buffert att ha under denna tid. Håller tummarna för oss alla hela vägen i mål
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Okej varför avslag då?
KFM ansåg att några krediter var för färska samt
att ett samlingslån var för nytt. Inga nya uppgifter dock enl mig men så var det iaf. De avslog med att det därför inte var skäligt att bevilja mig skuldsanering. Så nu tänker jag att med den tid som förflutit sen den bedömningen hoppas jag att det nu går hela vägen.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
KFM ansåg att några krediter var för färska samt
att ett samlingslån var för nytt. Inga nya uppgifter dock enl mig men så var det iaf. De avslog med att det därför inte var skäligt att bevilja mig skuldsanering. Så nu tänker jag att med den tid som förflutit sen den bedömningen hoppas jag att det nu går hela vägen.
Okej märkligt, hur färska va krediterna och samlingslånet?
 

Tanha021

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
23 Augusti 2023
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Hej på er

Jag har nu fått beslut om hur min betalningsplan ska se ut. Den ska påbörjas i mars 2024 till september 2027. Yeeej... nu skickas förslaget ut till alla borgenärer.
Blev så glad med då jag nyligen fick ut försäkringspengar för medicinsk invaliditet , ganska hög summa. Fick behålla allting då det är ett engångsbelopp som inte skattas på. Bra buffert att ha under denna tid. Håller tummarna för oss alla hela vägen i mål
Är det inte 5 år ?
Vilken förslag får dem ?
hur mycket behålla du?
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Hej

jag fick för 2 dagar sedan inledning av skuldsanering .

jag ska betala till KF i november, men vad gör jag nu i oktober ? ska ja betala eller inte betala dit ja har lån ?
 

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej

jag fick för 2 dagar sedan inledning av skuldsanering .

jag ska betala till KF i november, men vad gör jag nu i oktober ? ska ja betala eller inte betala dit ja har lån ?
När du fått inledande ska du inte betala direkt på några lån. Du ska hädanefter bara betala till Kronofogden. Det innebär att du inte betalar ngt på lånen i oktober
 
  • Gilla
Reaktioner: MRR

Coma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
11 Mars 2023
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Hej på er

Jag har nu fått beslut om hur min betalningsplan ska se ut. Den ska påbörjas i mars 2024 till september 2027. Yeeej... nu skickas förslaget ut till alla borgenärer.
Blev så glad med då jag nyligen fick ut försäkringspengar för medicinsk invaliditet , ganska hög summa. Fick behålla allting då det är ett engångsbelopp som inte skattas på. Bra buffert att ha under denna tid. Håller tummarna för oss alla hela vägen i mål
Så skönt att fått betalplan och att du även har fått en buffert under tiden. Vilken lättnad det måste vara
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp