• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Inledande skuldsanering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Hade du nämnt dessa för KF? Så himla konstigt ändå. Detta sa min handläggare på KF att jag inte behövde va orolig om jag missat någon för dem kommer att få in dem ändå isåfall. Nu vet jag att ja inte missat någon men som i ditt fall så skulle du med andra ord inte behövt va orolig för det ? Varför känns det som att allt handlar om tur över vem man får som handläggare på KF?
Jag var säker på att jag skrev in skulder för 1,6 miljoner men något måste ha blivit fel. Och skulderna jag har ska ju rapporteras in ifall någon inte var med i ansökan. Det är ju deras skyldighet.
jag hoppas det händer snart att de hör av sig igen. Har förtur enligt KF. Har skrivit på en delgivning nu och fortsatt betala efter inledandet som jag fick. Jag undrar mest vad det var som gjorde att jag då först fick inledande men sen avslag! Något konstigt blev det där. Bara de inte ger avslag för något annat istället. Vilket inte fanns med på beslutet
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Jaa men dem måste ju kolla på detta på nytt nu hos KF. Du BÖR få igenom det. Vi måste uppdatera varandra hur det går. Jag hoppas verkligen att dem godkänner en skuldsanering för dig. Du ska inte drabbad av att dem missat anmäla under inledande tiden
Absolut ska vi uppdatera. Håller tummarna för er också att det går vägen. ☺️
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Jag var säker på att jag skrev in skulder för 1,6 miljoner men något måste ha blivit fel. Och skulderna jag har ska ju rapporteras in ifall någon inte var med i ansökan. Det är ju deras skyldighet.
jag hoppas det händer snart att de hör av sig igen. Har förtur enligt KF. Har skrivit på en delgivning nu och fortsatt betala efter inledandet som jag fick. Jag undrar mest vad det var som gjorde att jag då först fick inledande men sen avslag! Något konstigt blev det där. Bara de inte ger avslag för något annat istället. Vilket inte fanns med på beslutet
Hur lång tid tog det från inledande till ditt avslag? Men dem bör inte kunna ge avslag för något annat om det nu va detta dem gav som avslag denna gång kan man ju tycka. Men skulle inte förvåna mig om dem säger någon annat. Då skulle ja bli riktigt besviken. Men jag håller tummarna för oss båda. Jag tycker det är jätte jobbigt att gå och vänta. Är inne på poit varje dag och kollar om det står något mer än inledande på mig. Jag är så rädd att få ett avslag just för att det är detta som kan rädda en.
 
  • Gilla
Reaktioner: Ann

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Hur lång tid tog det från inledande till ditt avslag? Men dem bör inte kunna ge avslag för något annat om det nu va detta dem gav som avslag denna gång kan man ju tycka. Men skulle inte förvåna mig om dem säger någon annat. Då skulle ja bli riktigt besviken. Men jag håller tummarna för oss båda. Jag tycker det är jätte jobbigt att gå och vänta. Är inne på poit varje dag och kollar om det står något mer än inledande på mig. Jag är så rädd att få ett avslag just för att det är detta som kan rädda en.
Fick inledande början av juni sen avslaget i augusti
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Var inne på KF nu och såg ansökan om skuldsanering igen fast nytt datum. Detta var i samband med överklagan. Undra om det kommer ta 5 månader nu då fast jag har förtur.
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Var inne på KF nu och såg ansökan om skuldsanering igen fast nytt datum. Detta var i samband med överklagan. Undra om det kommer ta 5 månader nu då fast jag har förtur.
Men ja hoppas det går snabbare än så för dig. Kan tycka att dem borde dra igång det på direkten.
 

Cissis

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
3 April 2023
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
46
Poäng
157
Var inne på KF nu och såg ansökan om skuldsanering igen fast nytt datum. Detta var i samband med överklagan. Undra om det kommer ta 5 månader nu då fast jag har förtur.
Jobbigt om du skulle få vänta lika länge igen på att dom ska kolla på ansökan.
 

onlymeagainsteverything

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
2 September 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
9
Poäng
26
Jobbigt om du skulle få vänta lika länge igen på att dom ska kolla på ansökan.
Men säg att du får godkänd ansökan denna gång. Då räknar dem ju från den dagen du ändå började betala in till dem? Så du förlorar iaf inte tiden av planen om du får godkänt Ann.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Men säg att du får godkänd ansökan denna gång. Då räknar dem ju från den dagen du ändå började betala in till dem? Så du förlorar iaf inte tiden av planen om du får godkänt Ann.
Nä precis så är det. Jobbig väntan bara. Nu när vissa lån börjar hamna hos kronofogden.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp