• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge bör det gå mellan ansökan av samlingslån ?

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Hej
Jag undrar hur lång tid kan det gå mellan ansökan av samlingslån ? Har en ff från aug 2022 på samlingslån. De andra två ff är från jan 2022. Och har bra kreditvärdighet men skulle vilja få bort den kredit och de smålån som är kvar på UC. Hur länge bör man vänta mellan gångerna ? Det kanske är olika men generellt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Hej
Jag undrar hur lång tid kan det gå mellan ansökan av samlingslån ? Har en ff från aug 2022 på samlingslån. De andra två ff är från jan 2022. Och har bra kreditvärdighet men skulle vilja få bort den kredit och de smålån som är kvar på UC. Hur länge bör man vänta mellan gångerna ? Det kanske är olika men generellt
Jag har hört och läst 90 dagar, vilket jag väntade mellan mina ansökningar, och det gav resultat för mig.
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
362
Mottagna reaktioner
148
Poäng
327
Minst tre månader, hellre sex månader och allra bäst är ett år. :)

Är det inte så också att olika ff ger olika mycket utslag på betyget? En ff från ett bilfinansieringsbolag ger inte så stor påverkan som t.ex. en ff från en låneförmedlare?
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Är två olika effekter. 45 dagar bör man vänta för att eventuella lån man tagit ska synas på UC. Efter 90 dagar påverkar inte den ff man tagit ens betyg lika mycket så då ökar ens kreditvärdighet
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Jag fick mitt senaste samlingslån lite drygt 2 månader efter föregående samlingslån.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Ok intressant att det verkar funka även efter två månader. Grattis förresten
Tack! Hade egentligen inte tänkt att söka så tätt inpå men råkade se att mitt kreditbetyg hade gått ner ganska bra så jag chansade ändå, och det gick ju bra
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Tack! Hade egentligen inte tänkt att söka så tätt inpå men råkade se att mitt kreditbetyg hade gått ner ganska bra så jag chansade ändå, och det gick ju bra
Tack själv för att du delade med dig av din erfarenhet kring detta. Det är två månader sen jag sökte på onsdag men väntar nog tills nästa månad att söka igen, så kanske mitt UC blir ytterligare lite bättre. Så hoppas vi att jag kan få bort de två sista krediterna och resterande smålån. Grattis ännu en gång !
 

låneförmedlaren2022

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
26
Det är lika bra att vänta till januari ifall du har två ucs som går ut då för att ha så bra kreditvärdighet som möjligt. Om det är ett samlingslån så kan jag tänka mig att det är ett ganska stort belopp och då lär du betala på det i några år så det kan vara värt att vänta tills du har så bra kv som möjligt för att få den lägsta möjliga räntan!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp