• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge bör det gå mellan ansökan av samlingslån ?

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Tack för alla svar nu vet jag lite hur jag ska göra. Och då vet jag att för en del funkar det efter två månader men som sagt jag avvaktar så det gått tre månader. Det verkar vara så som de flesta anser vara bäst.
Men stort tack för svar. Ha en bra vecka
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Förresten bör man söka hos en annan lånegivare denna gång, sökte hos Lendo sist. Ska man i november när det gått tre månader, söka hos en annan ? Erfarenhet kring detta ?
 

låneförmedlaren2022

Ny medlem
Poäng: 26
Blev medlem
24 Oktober 2022
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
26
Det spelar ingen roll, det är inte Lendo som är långivaren, de förmedlar bara lånet till dig :). Du borde dock fortfarande vänta till när dina uc gått ut.
 
Senast ändrad:

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Förresten bör man söka hos en annan lånegivare denna gång, sökte hos Lendo sist. Ska man i november när det gått tre månader, söka hos en annan ? Erfarenhet kring detta ?
Nej, det spelar ingen roll, du kan söka hos Lendo igen.

För bästa resultatet så är det bäst att det går 1 år mellan ansökningarna.
Alla banker jag har pratat med hittills sa att det ska i alla fall gå minst 6 månader.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Förresten tog du samma låneförmedlare som sist ? Jag sökte hos Lendo sist ska man ta en annan nu eller hur gjorde du ? Kan vara intressant att veta
Jag har faktiskt aldrig kört samma två gånger i rad. Inte för att det inte går. Men de har ju små skillnader i vilka banker de har anslutna så har nog tänkt att jag vill öka chanserna genom att inte söka hos samma banker om du förstår
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jag har faktiskt aldrig kört samma två gånger i rad. Inte för att det inte går. Men de har ju små skillnader i vilka banker de har anslutna så har nog tänkt att jag vill öka chanserna genom att inte söka hos samma banker om du förstår
Supertack och precis som du skriver så tänkte jag också, men då ska jag nog gå på min magkänsla att söka hos en annan förmedlare. Tack och ha en bra dag
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
minst 30 dagar, när jag har sökt med mindre än 30 dagar då var det dåligt med erbjudanden, högre ränta, värsta granskningen och korsförhör och avslag.
men när jag har sökt med 31 dagars mellanrum då får jag alltid låg ränta, många erbjudanden, inga kompletteringar och beviljas utan problem
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
minst 30 dagar, när jag har sökt med mindre än 30 dagar då var det dåligt med erbjudanden, högre ränta, värsta granskningen och korsförhör och avslag.
men när jag har sökt med 31 dagars mellanrum då får jag alltid låg ränta, många erbjudanden, inga kompletteringar och beviljas utan problem
Ok för mig är det snart 60 dagar som gått, men avvaktar nog ytterligare en månad tills det gått 90 dagar dvs tre månader. Men tack för din input
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Ok för mig är det snart 60 dagar som gått, men avvaktar nog ytterligare en månad tills det gått 90 dagar dvs tre månader. Men tack för din input
olika banker gör ju olika, jag tror att det är främst storbankerna som vill att man väntar lite längre, du får nog erbjudanden från fler banker om det har fått 90 dagar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp