• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur länge bör det gå mellan ansökan av samlingslån ?

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Grattis att du fick ett ok erbjudande! :tummen: Har själv inte remember men läst att de är snabba och smidiga. Du bör förmodligen ha pengarna redan under dagen eller senast imorgon efter lunch.
Hej Tack så mycket har också hört mycket bra, har fått ett sms att de ska verifiera kontonumret men att lånet är beviljat så vi får se hur länge det dröjer och sen får man ett sms när pengarna betalas ut så jag antar att allt är i sin ordning. Men hoppar inte hej förrän jag har pengarna på kontot. Men tack det hjälper mig jättemycket.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Tar med 1-3 dagar att verifiera konto och sen typ en 1-3 dagar för utbetalning sen. Grattis!
 

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
En fundering bara. Varför tar man nya samlingslån? För att få lägre ränta antar jag, men blir det inte så att man mest betalar räntor då och mindre på lånet? Om det är annuitetslån. Eller missar jag nåt?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
En fundering bara. Varför tar man nya samlingslån? För att få lägre ränta antar jag, men blir det inte så att man mest betalar räntor då och mindre på lånet? Om det är annuitetslån. Eller missar jag nåt?
Det är för att bli av med de lån som har hög ränta och baka ihop dem, så man får ner månadskostnaden och kan amortera mer
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Tar med 1-3 dagar att verifiera konto och sen typ en 1-3 dagar för utbetalning sen. Grattis!
Tack fick mailet igår att lånet var beviljat och de skulle verifiera mitt konto, så då får jag hoppas att jag har pengarna på kontot i nästa vecka. Tusen tack men vågar inte ta ut något i förskott
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
En fundering bara. Varför tar man nya samlingslån? För att få lägre ränta antar jag, men blir det inte så att man mest betalar räntor då och mindre på lånet? Om det är annuitetslån. Eller missar jag nåt?
Du har rätt men som jag som gick från hutlösa räntor 10%+ till normala runt 5% är plussidan större. Men om man hoppar mellan lån med marginella skillnader i ränta så förlorar man bara på det om man har annuitetslån. Då amorterar man knappt på sina lån.

Sen kan det även vara för att få ner månadskostnad för att kunna gå runt och det kan kortsiktigt vara viktigare, tex för att undvika behöva ta smslån eller hamna hos inkasso/kfm/anmärkning.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Du har rätt men som jag som gick från hutlösa räntor 10%+ till normala runt 5% är plussidan större. Men om man hoppar mellan lån med marginella skillnader i ränta så förlorar man bara på det om man har annuitetslån. Då amorterar man knappt på sina lån.

Sen kan det även vara för att få ner månadskostnad för att kunna gå runt och det kan kortsiktigt vara viktigare, tex för att undvika behöva ta smslån eller hamna hos inkasso/kfm/anmärkning.
Bra skrivet, precis så kan det vara och precis så är det i mitt fall. Vill få ner månadskostnaden och kunna amortera mer på de lån jag nu har kvar. Vilket jag kan om detta med Remember går igenom.
Alla har inte heller anhöriga som kan rädda ens ekonomi heller, och då kanske detta är enda möjligheten
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Bra skrivet, precis så kan det vara och precis så är det i mitt fall. Vill få ner månadskostnaden och kunna amortera mer på de lån jag nu har kvar. Vilket jag kan om detta med Remember går igenom.
Alla har inte heller anhöriga som kan rädda ens ekonomi heller, och då kanske detta är enda möjligheten
Hur mycket sparar du nu i månaden med dina 2 samlingslån?
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Hur mycket sparar du nu i månaden med dina 2 samlingslån?
Räknat och med dessa två om nu Remember också blir klart och allt går som det ska så sparar jag på de två jag sökt ca 8000 kr i månaden, som jag använder för amortera fortare på de andra lånen och detta kommer att göra stor skillnad för mig i alla fall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp