• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur länge bör det gå mellan ansökan av samlingslån ?

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
olika banker gör ju olika, jag tror att det är främst storbankerna som vill att man väntar lite längre, du får nog erbjudanden från fler banker om det har fått 90 dagar
Tack jo så är det nog
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Tack alla för svar, väntar nog tills 90 dagar gått det blir om en månad. Tänkte det kanske är bäst. Och får se om jag kör Lendo igen, tyckte de var bra och sen kan man ju ringa och ändra beloppet där, om man inte skulle få något bud på det belopp man söker, kan man ringa och be dem ändra beloppet till ett lägre belopp, det är väldigt bra. Vet inte om de andra låneförmedlarna har den möjligheten.
Så jag får fundera vilken låneförmedlare jag ska ta denna gång, tog Lendo sist och var supernöjd.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Jag hade inte möjlighet att vänta tills det gått 90 dagar. Slängde iväg en ansökan på det belopp jag tänkt söka på 150 000 kr och fick erbjudande från Remeber på ok ränta och på 150 000 kr hade kunnat höja det, men vill inte stöta på problem.
Jag får hoppas att det blir beviljat i slutändan, signerat skuldebrev och hoppas inte att processen tar alltför lång tid.

Många verkar ha positiva erfarenheter av remember så jag får väl hoppas på det bästa. Jag vill inte ta ut något i förskott
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Sköts allt digitalt där eller måste man själv begära om man vill att det dras via AG ? I så fall får jag ringa dem.
 

Cecilia

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
1 309
Mottagna reaktioner
884
Poäng
717
Nu står det att lånet är beviljat och Remeber ska verifiera mitt kontonummer hoppas det inte tar alltför långt tid och sedan får man logga in på banken och begära e faktura när man fått allt klart och ev utbetalning är gjord.
Är allt klart när det gäller Remeber när det står lånet är beviljat och att de ska verifiera mitt kontonummer det tar 1 till 3 dagar tydligen. ?
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Nu står det att lånet är beviljat och Remeber ska verifiera mitt kontonummer hoppas det inte tar alltför långt tid och sedan får man logga in på banken och begära e faktura när man fått allt klart och ev utbetalning är gjord.
Är allt klart när det gäller Remeber när det står lånet är beviljat och att de ska verifiera mitt kontonummer det tar 1 till 3 dagar tydligen. ?
Grattis att du fick ett ok erbjudande! :tummen: Har själv inte remember men läst att de är snabba och smidiga. Du bör förmodligen ha pengarna redan under dagen eller senast imorgon efter lunch.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp