• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 949
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
inte när dom själva gått ut med att 100k kommer inom denna vecka:)
Jo, en persons kreditvärdighet blir ju inte bättre för att man ökar taket på krediten man erbjuder. Är man inte betrodd med 50k så finns det inga rimliga skäl att man skulle vara betrodd med 100k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Jo, en persons kreditvärdighet blir ju inte bättre för att man ökar taket på krediten man erbjuder. Är man inte betrodd med 50k så finns det inga rimliga skäl att man skulle vara betrodd med 100k
Såvida det inte själva tar beslut att i samband med den lanseringen sänka kraven för belopp under tillexempel.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Oj oj...hur dumma är folk på detta forum egentligen? Det talas om hur mkt pengar Fairlo har, buggar hit och dit, och du...A27...du får får för fan inte lägre ränta då du är beviljad 100 000:-, enbart om du utnyttjar krediten. Allvarligt så bör banker införa IQ test innan utlåning
ursäkta? men vad snackar du om?
för det första så är jag inte beviljad 100000kr, jag är för två månader sedan beviljad 50000kr (just nu nyttjat 0kr)
och jo, det är hur stort kreditutrymme som man är beviljad som avgör räntan, tar jag ut 10000kr nu då är min ränta 14%, hade jag varit beviljad 100000kr och hade tagit ut lika mycket, 10000kr då hade räntan varit 12%

nu var mitt inlägg egentligen en fråga där jag undrar om Bisnode förfrågningar syns direkt om man loggar in på Bisnodes gratistjänst "Min upplysning" för att jag misstänker att Fairlo inte har tagit någon ny kreditupplysning på mig, om dom har gjort det då får man ju kopian till Kivra först någon dag senare
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Har varit borta från forumet och upptäckte den här tråden nu:). Tror jag ska söka! En fråga bara. Om jag tex söker 50 K och får avslag, kan jag då söka på ett lägre belopp på en gång? Eller är det bättre/säkrare söka tex 30 K från början?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jösses, snabba puckar, sökte 30 K och det var ju klart på en minut (vilket ju några hundra andra här i tråden säkert redan konstaterat). Tror jag för över rubbet och betalar ner mitt kreditkort som syns på UC på en gång.

Edit. Och pengarna på kontot efter 30 sek. Drömmer jag eller ?
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Har varit borta från forumet och upptäckte den här tråden nu:). Tror jag ska söka! En fråga bara. Om jag tex söker 50 K och får avslag, kan jag då söka på ett lägre belopp på en gång? Eller är det bättre/säkrare söka tex 30 K från början?
Jag vet inte helt hundra hur det funkar men jag sökte 20k, eller om det var 30k, häromdagen och blev erbjuden 50k så möjligtvis är det bättre att gå ut lågt och få erbjudande om högre efter deras Bisnode-koll än tvärtom..?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Jag vet inte helt hundra hur det funkar men jag sökte 20k, eller om det var 30k, häromdagen och blev erbjuden 50k så möjligtvis är det bättre att gå ut lågt och få erbjudande om högre efter deras Bisnode-koll än tvärtom..?
Aha, ok! Jag blev ivrig och sökte 30 K och fick just det så det var nog där min gräns låg då eftersom jag inte blev erbjuden mer
 
I

icehockeytomy

Gäst
Poäng: 0
jag får hela tiden svar efter vart tredje betalning kan du ansöka om ?
tredje betalning är redan betald och bokförd .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp