• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Teoretiskt kanske de kan hitta utrymme för att säga upp krediten och kräva återbetalning enligt avtalet, tror inte FAIRlo vill smutsa ner sig genom att sätta folk på pottan på grund av deras eventuella misstag.

Jag är långt ifrån säker att jag kommer få låna upp oavsett bugg.

Det kan vara så att det sitter ett gäng folk och har krismöte nu.

Låt säga att fairlo köpt in it-tjänster. Då är det inte lika enkelt för då skall de ju "klaga" på en "vara" de köpt.


Risken är väl kanske att kapitalet tar slut och om det visar att det finns en bug får man avslag för att pengarna är slut. Tills det kommer in nya.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Sen tror jag att deras affärsmodell lockar investerare mer än många andra, de har i sitt system inbyggt upp till maxbeloppet, (och även efter om folk hoppas på höjning av maxbeloppet) en morot för låntagaren att sköta sig vilket innebär att många prioriterar fairlo när det kniper. (smart) det innebär att avkastningen som investerarna vill se har större chans att komma in.
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Ni som har fått beviljat har nog ingenting att oroa er över speciellt om pengarna redan finns på kontot. Däremot tror jag det kommer bli extrem svårt att låna för er som inte fått. Vare sig ni fyller kraven eller inte. Detta dock om det verkligen finns bugg i systemet
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
631
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Provade precis höja från 20 men icke fick jag det :)
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Ni som har fått beviljat har nog ingenting att oroa er över speciellt om pengarna redan finns på kontot. Däremot tror jag det kommer bli extrem svårt att låna för er som inte fått. Vare sig ni fyller kraven eller inte. Detta dock om det verkligen finns bugg i systemet
Varför tror du det?

Om man uppfyller kraven (skötsam kund) varför skulle de inte vilja bevilja då om de är de som gjort fel?
 

Sebbe84

Viktig medlem
Poäng: 101
Blev medlem
25 Juli 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
23
Poäng
101
Varför tror du det?

Om man uppfyller kraven (skötsam kund) varför skulle de inte vilja bevilja då om de är de som gjort fel?
Väldigt enkelt…
De flesta långivare/banker svarar inte ens på varför man blir nekad. De endast hänvisar till den automatiska systemet. Så om det verkligen ligger en bugg i deras system och folk som inte borde bli godkända har blivit godkända och nu måste detta rättas till på något sätt, tror du det är lättast att göra återkrav på miljontals kronor från 1000 tals kunder eller stoppa utbetalningar/beviljande? Vad tror du?
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 362
Mottagna reaktioner
800
Poäng
717
Nu är jag med på hur du menar, den risken håller jag med om (skrev det med andra ord tidigare) men då kommer man ju bli beviljad när de har pengar igen.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
syns nya förfrågningar direkt på Min Upplysning ifall dom skulle ha tagit en?
det syns ingen ny upplysning för mig, mycket märkligt att vissa nyare kunder får men andra får upp att det måste gå tre månader.
jag behöver inte 100k nu men det hade varit fint med lägre ränta
 

Kluring

Kunnig medlem
Poäng: 237
Blev medlem
6 April 2019
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
84
Poäng
237
syns nya förfrågningar direkt på Min Upplysning ifall dom skulle ha tagit en?
det syns ingen ny upplysning för mig, mycket märkligt att vissa nyare kunder får men andra får upp att det måste gå tre månader.
jag behöver inte 100k nu men det hade varit fint med lägre ränta
Oj oj...hur dumma är folk på detta forum egentligen? Det talas om hur mkt pengar Fairlo har, buggar hit och dit, och du...A27...du får får för fan inte lägre ränta då du är beviljad 100 000:-, enbart om du utnyttjar krediten. Allvarligt så bör banker införa IQ test innan utlåning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp